Greater Than lanserar molnbaserat lojalitetsprogram för bilförsäkringskunder

Greater Than, insurtech bolaget och AI-leverantören, utökar nu kraften i sin AI med ett helt nytt molnbaserat lojalitetsprogram, Enerfy Loyalty. Nyttan och enkelheten med den nya produkten maximerats av att den kan appliceras på en befintlig kundbas, utan att någon policyändring eller IT-integration behövs. Företag som driver lojalitetsprogrammet får också tillgång till en direkt och djup riskinsikt per varje användare.

Tekniken bakom Enerfy Loyalty använder AI-algoritmer som förutsäger skadefrekvens i realtid och som uppskattar kostnaden för skadan. Den unika insikten skapar en optimal bas för lojalitetsprogram för försäkringsbolag och flottor som vill förbättra skadeprocenten genom att belöna kunder som kör säkrare.

"Med vårt avancerade AI och våra dynamiska lösningar vill vi bidra till att vässa våra kunders affär och skapa nya roliga dimensioner av att köra bil. Med Enerfy Loyalty gör vi det genom att ge våra kunder bättre insikt i var risken finns samtidigt öppna upp för möjligheten att belöna duktiga förare och slutkunder, vilket snabbt tillföra värde - både för våra kunder och för deras slutkund." – säger, Liselott Johansson, VD Greater Than

Enerfy Loyalty kan appliceras på en befintlig kundbas. Det är ett enkelt verktyg för att belöna och behålla bra kunder som kör tryggt och säkert. Anslutning av nya medlemmar sker helt genom app2car lösning utan behov av extern hårdvara i bilen. Slutanvändaren laddar ned appen och kommer igång med att samla poäng bara efter ett klick. Med den förenklade anslutningen blir Enerfy Loyalty även ett perfekt CRM-verktyg som kan användas för att attrahera nya kunder, och samtidigt ge omedelbar riskanalys per varje ny ansluten användare.

"Enerfy Loyalty passar försäkringsbolag, biltillverkare och fordonsflottor som vill interagera med sina slutanvändare och kunder och att belöna dem när de kör bra, säkert och miljövänligt" – fortsätter, Liselott Johansson.

Om Enerfy Loyalty

Enerfy Loyalty består av fyra risknivåer: bas, brons, silver och guld. Varje nivå ger högre belöningar, och guldkunder är de förare med de lägsta eller nästan inga fodringar. Under varje uppkopplad bilresa genererar kunden poäng som kan leda till direkta belöningar och en högre statusnivå som ger en ännu lägre självrisk.

Eva Voors, press och kommunikationsansvarig, Greater Than

Greater Than har utvecklat AI som prissätter risk per fordon i realtid, för att hjälpa försäkringsbolag och biltillverkare att sänka skadekostnaderna och för att stödja nya affärsmodeller och för dynamisk prissättning av nya transporttjänster. Företagets flaggskepp, Enerfy Global är en plattform med över 480 olika tjänster inom hela värdekedjan, inkluderande AI prissättning, digitala försäkringar, gamifiering, förarstöd och lojalitetsprogram. Greater Than arbetar idag ihop med ledande försäkringsbolag, biltillverkare och är partner till FIA i FIA Smart Driving Challenge, världens första tävling i säker bilkörning för vardagsbilister. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer info www.greaterthan.eu.

Snabbfakta

Greater Than lanserar idag ett nytt AI-baserade lojalitetsprogram som maximerar användbarhet och enkelhet. Enerfy Loyalty är redo att användas på en befintlig kundbas utan behov av någon policyändring eller IT-integration. Företag som driver lojalitetsprogrammet får dessutom tillgång till mer djupgående riskinsikt per enskild användare.

Liselott Johansson, VD Greater Than