Greater Than lanserar unik lösning som kopplar upp kunder utan hårdvara i bil

Greater Than, insurtech bolaget som säljer AI-baserade försäkringslösningar lanserar nu marknadens första app2car lösning som utan hårdvara eller krångliga mellansteg ansluter förare till bilen. Den helt unika app2car lösningen förenklar distribution, on-boarding och användarupplevelsen dramatiskt. Med bara ett klick kan alla bilister med modernare bilar komma igång med digitala biltjänster, oavsett var i världen de kör.

Hårdvara i bilen länge varit ett besvär för användare och en barriär för försäljningen av nya digitala biltjänster. Med app2Car uppkoppling blir distribution, inloggning och nyttjandet av digitala tjänster dramatiskt förenklat – med ett klick kommer kunden igång. Föraren ansluts automatiskt genom appen till bilen, utan krångliga mellansteg eller hårdvara, och får direkt tillgång till alla fördelar med digitala tjänster. App2Car funktionen kan användas av alla moderna fordon, oavsett bränsletyp, märke eller geografisk position, vilket gör lösningen världsunik.

"Våra partner och kunder har lite olika behov av vår plattform. Därför är det extra spännande att ta ett djärvt steg framåt i vårt produkterbjudande. Med den robusta app2car-lösningen möter vi upp för det ökade kundbehovet för hårdvarufria lösningar, så det är med stor stolthet vi lanserar den här produkten på marknaden just nu ”, säger Liselott Johansson, VD för Greater Than.

"Vi har tagit vår AI och dess djupa inlärningsskikt till en helt ny dimension. Data från OBD läsare är från och med valfritt, vilket gör att det aldrig varit enklare att ansluta nya kunder till ett digitalt erbjudande. Våra AI-algoritmer har nått en insiktnivå som är helt unik och reagerar på den minsta förändringen i körbeteendet, med eller utan extern hårdvara", säger Anders Lindelöf, co-founder och CTO för Greater Than.

App2Car

Med app2car-lösningen kan kunder och förare njuta av marknadens enklaste sätt att komma igång med digitala tjänster. Genom att alla besvärande mellansteg tagits bort kommer slutkunden igång med bara ett klick. När appen är nedladdad ansluter den automatiskt till fordonet, utan att krav på start och stoppåtgärder, vilket garanterar att kunden inte missar förarstatistik eller införtjänade poäng och belöningar.

För mer information;
Eva Voors, press- och kommunikationsansvarig

+46-708 884 880
eva.voors@greaterthan.eu

Greater Than har utvecklat AI som prissätter risk per fordon i realtid, för att hjälpa försäkringsbolag och biltillverkare att sänka skadekostnaderna och för att stödja nya affärsmodeller och för dynamisk prissättning av nya transporttjänster. Företagets flaggskeppsprodukt, Enerfy Global är en plattform med över 480 olika tjänster inom hela värdekedjan, inkluderande AI prissättning, digitala försäkringar, gamifiering, förarstöd och lojalitetssystem. Greater Than arbetar idag ihop med ledande försäkringsbolag, biltillverkare och är partner till FIA´s nya tävling, FIA Smart Driving Challenge, världens första tävling i säker bilkörning. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer info: www.greaterthan.eu

Våra partner och kunder har lite olika behov av vår plattform. Därför är det extra spännande att ta ett djärvt steg framåt i vårt produkterbjudande. Med den robusta app2car-lösningen möter vi upp för det ökade kundbehovet för hårdvarufria lösningar, så det är med stor stolthet vi lanserar den här produkten på marknaden just nu.
Liselott Johansson, VD Greater Than
Vi har tagit vår AI och dess djupa inlärningsskikt till en helt ny dimension. Data från OBD läsare är från och med valfritt, vilket gör att det aldrig varit enklare att ansluta nya kunder till ett digitalt erbjudande. Våra AI-algoritmer har nått en nivå av insikt som är helt unik och reagerar på den minsta förändringen i körbeteendet, med eller utan extern hårdvara.
Anders Lindelöf, co-founder och CTO för Greater Than