Greater Than levererar gamifierat lojalitetsprogram för Toyota Kinto pilot

Greater Than släpper app med lojalitetsprogram i en pilot med Kinto, Toyotas bil-abonnemang, med start på den japanska marknaden. Appen som bygger på Greater Thans AI och riskinsikt, ansluter direkt till bilen och kommer att erbjuda Kintos kunder gamifierade poängsystem i realtid med ett starkt lojalitetsprogram som ger bonus vid smart körning.

Kintos mål är att engagera sina kunder genom inspirerande och gamifierade inslag som skapar mervärde genom olika typer av belöningssystem och lojalitetsprogram. Med Greater Thans AI-baserade teknologi och app, kommer Kintos kunder kunna samla poäng, få feedback och belöningar baserat på hur smart och säker de kör. Genom intjänade poäng i lojalitetsprogrammet kan olika grader av ekonomiska fördelar och bonusar vinnas, som kan ge exempelvis rabatterad premie vid förnyelse av abonnemang och minskad självrisk.

"Vi är imponerade över Greater Thans lättillgängliga AI-teknologi och ser fram emot det värde lojalitetsprogrammet kommer ge våra Kinto-kunder.", Säger Tadashi Ueda, Deputy Chief Offier på Toyota Financial Services Corporation, Kinto business Division.

Greater Thans app-baserade lösning kopplas direkt till bilen utan extern hårdvara, vilket gör det enkelt för både Kinto och Kintos kunder att genast komma igång med lojalitetsprogrammet. I appen får förarna en tydlig överblick av sitt körbeteende och förslag på hur de kan vinna poäng och bonusar genom att köra smartare.

“Vi är väldigt stolta över att vara en del av Toyotas framtidssatsning Kinto och samtidigt lansera vår första direktanslutna app på marknaden. Bilabonnemang är stekhett. Därför är det väldigt spännande att se hur enkelt, snabbt och smidigt vårt tjänsteutbud går att koppla upp hos kund och genast tillföra värde, bland annat genom att ge tillgång till nya data.”, Säger Liselott Johansson, VD Greater Than.

Piloten kommer att erbjudas till Kintos kunder med start på den japanska marknaden i mars i år.

För mer information, kontakta:
Eva Voors, Press- och Kommunikationsansvarig

+46-708 884 880
eva.voors@greaterthan.eu

Denna information är sådan information som Greater Than är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 mars, 2020 kl. 14:30 CET.

Greater Than har utvecklat AI som prissätter risk per fordon i realtid, för att hjälpa försäkringsbolag och biltillverkare att sänka skadekostnaderna och för att stödja nya affärsmodeller och för dynamisk prissättning av nya transporttjänster. Företagets flaggskepp, Enerfy Global är en plattform med över 480 olika tjänster inom hela värdekedjan, inkluderande AI prissättning, digitala försäkringar, gamifiering, förarstöd och lojalitetssystem. Greater Than arbetar idag ihop med ledande försäkringsbolag, biltillverkare och är partner till FIA´s nya tävling, Smart Driving Challenge, världens första tävling i säker bilkörning. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer info www.greaterthan.eu.

Liselott Johansson, VD Greater Than