Greater Than och MSIG Global Digital Hub ingår partnerskap

AI och Insurtech bolaget Greater Than som säljer riskinsikter har idag ingått samarbete med MSIG Global Digital Hub och MSIG Vietnam ­– som är en del av MS&AD Insurance Group och Asiens ledande försäkringsbolag.

Genom partnerskapet kommer Greater Than att förse MSIG Vietnam med AI-baserad köranalys kopplad till ett APP-baserat lojalitetsprogram som ska lanseras för deras bilförsäkringskunder hösten 2020. Erbjudandet kommer belöna försäkringsinnehavare som kör säkert.

Den nya tjänsten är ett första steg för MSIG att erbjuda digitala produkter som skapar en förbättrad kundupplevelse och starkare kundrelation. Genom Greater Thans AI-baserade riskanalys och lojalitetsprogram kommer MSIG Vietnam att kunna identifiera riskgrupper, beräkna framtida skadekostnader i realtid och få nya sätt att direkt belöna kunder som kör säkert.

"Samarbetet mellan Greater Than och MSIG kommer att driva både digital innovation och viktigast av allt, bidra till förbättrad trafiksäkerhet i Vietnam, vilket ömsesidigt tillför värde för både våra kunder och för vår verksamhet", – säger Shin Miyatsu, General Manager MSIG, GDH

"Vi ser fram emot att lansera vårt lojalitetsprogram. Eftersom appen kommer med gamifierade funktioner tror vi att den kommer att öka medvetenheten kring säker körning på ett roligt och kraftfullt sätt”, – säger Yuichi Takeuchi - Senior Marketing Director, MSIG Vietnam.

Lojalitetsprogrammet Enerfy Loyalty är en APP kopplad till Greater Thans molnbaserade AI som bedömer körbeteendet i realtid. Tjänsten lanseras med en app2car-anslutning, som direkt kopplar upp föraren till bilen.

"Vi på Greater Than är stolta över att kunna leverera en innovativ, kundcentrerad lösning kopplad till MSIG Vietnams befintliga produkter på den vietnamesiska marknaden, med det ömsesidiga målet att öka trafiksäkerheten”, – säger Liselott Johansson, VD Greater Than.

"Med vår AI-baserade lojalitetsprodukt får MSIG i Vietnam ett kraftfullt verktyg som i realtid identifierar risk, samtidigt engagera kunderna att köra säkrare", – säger Johan Forseke, chef för affärsutveckling och försäljning ASEA.

Enerfy Loyalty kombinerar en ökad kundupplevelse med en ny mer djupgående riskinsikt som möjliggör ny prissättning av riskabelt körbeteende på individuell nivå. Genom appen får föraren information om sin körning i realtid och kan tjäna poäng direkt genom att köra säkrare. Ju högre poäng, desto större belöning. Förare som kör med högre risk uppmuntras att ändra sitt beteende.
 Med slutanvändaren i fokus skapar Enerfy Loyalty en helt ny kommunikationskanal för försäkringsbolag som vill stärka sin marknadsposition och belöna sina kunder.

About MSIG Vietnam

MSIG Vietnam is a subsidiary of Mitsui Sumitomo Insurance Company, Limited ("MSI") within MS&AD Insurance Group ("MS&AD Holdings").

As the insurance that sees the heart in everything, we are committed to help consumers and businesses cope with risks to protect what they care about. In doing so, MSIG Vietnam offers protection benefits from a range of innovative insurance products and solutions while putting customers at the heart of it all. This promise is backed by the financial strength, committed partners, dedicated service, and prompt and fair claims settlement that comes with more than 100 years of industry and market expertise.

Our portfolio spans across property, marine cargo, liability, engineering, and other classes of casualty business in the commercial insurance line, and home and contents, motor, personal accident and travel in the personal insurance offerings. From individual customers to commercial businesses, the range of insurance products, solutions and services are flexible in responding to challenges from evolving market conditions.

Headquartered in Hanoi with a branch in Ho Chi Minh City and Representative Offices in Hai Phong City, Da Nang City, Hung Y en Province and Vinh Phuc Province, we are dedicated to provide protection that makes a significant impact to the business and lifestyle of its customers.

About MSIG Global Digital Hub Singapore

Global Digital Hub Singapore is a digitalization arm of Mitsui Sumitomo Insurance Company, Limited (“MSI”) within MS&AD Insurance Group (“MS&AD Holdings”).

With all our hearts, if we truly care about every person and every little thing on earth, we can fill our world with love. MSI achieved sustainable development over the long term by responsibly fulfilling their obligations to care for society and the environment, thus earning the trust of their many and varied stakeholders, including customers, employees and communities. This is the philosophy that still guides Mitsui Sumitomo Insurance today.

Global Digital Hub Singapore was established in 2019 to accelerate digitalization for our Asian business. MSI is represented in all ASEAN countries, GDH support these businesses with cutting-edge digital solutions and contributions to society.

Eva Voors, Kommunikationsansvarig, Greater Than

Om Greater Than

Greater Than är ett AI och Insurtech bolag som säljer riskinsikter om skadefrekvens och kostnad – vilket hjälper försäkringsbolag med bättre prissättning av premier, smarta sätt att skapa kundlojalitet och selektiv nyförsäljning. I Greater Thans produktportfölj finns Enerfy Risk Portfolio Tracker, Enerfy Loyalty och Enerfy Insurance Products samt tjänster och appar för dynamisk prissättning för bildelning, flottor, uthyrning och gamifiering för förare. Greater Than samarbetar med globala försäkringsföretag som Zürich, MS First Capital och TRYG. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB, +46 (0) 8-528 00 399, info@fnca.se är certifierad rådgivare. Mer information på greaterthan.eu.

Snabbfakta

Inom partnerskapet kommer Greater Than att förse MSIG Vietnam med AI-baserad köranalys kopplad till ett APP-baserat lojalitetsprogram som ska lanseras för deras bilförsäkringskunder hösten 2020. Erbjudandet kommer belöna försäkringsinnehavare som kör säkert.

Shin Miyatsu, General Manager MSIG, GDH
Vi på Greater Than är stolta över att kunna leverera en innovativ, kundcentrerad lösning kopplad till MSIG Vietnams befintliga produkter på den vietnamesiska marknaden, med det ömsesidiga målet att öka trafiksäkerheten"
Liselott Johansson, VD Greater Than