• Greater Than/

Greater Than och Zurich UK utvidgar samarbetet med ett dynamiskt användarbaserat försäkringserbjudande

Insurtech bolaget Greater Than och Zurich Insurance utökar samarbetet i Storbritannien med en försäkringslösning som bygger på Greater Thans teknologi för dynamisk prissättning. Det nya försäkringserbjudandet kommer att användas av en bildelningstjänst med det gemensamma målet att möjliggöra dynamisk prissättning och förbättra både trafiksäkerheten och miljöpåverkan.

Det dynamiska försäkringserbjudandet är en optimal lösning för bildelningstjänster, inklusive realtidsanalys och prissättning genom Enerfy Risk Portfolio Tracker. Försäkringslösningen kommer att implementeras på fordonsflottan som opererar i Storbritannien.

"Att sträva efter och anta verkligt innovativ teknik till förmån för våra kunder är en del av Zurich UK nuvarande och framtida ambition. Tillsammans med Greater Than kan vi erbjuda en flexibel och transparent kundlösning som har ett verkligt fokus på att förbättra trafiksäkerheten och minimera miljöpåverkan, vilket är ett mycket positivt steg för oss. Vi är glada över att samarbeta också med vår kund som är i framkant inom miljö och säkerhet inom den nya mobilitetsindustrin", – säger Duncan Fletcher, South East Region Major Customer Manager Zurich

Enerfy Risk Portfolio Tracker från Greater Than ger Zurich och deras kund en djup och förutsägbar analys för hela flottans drift och kostnad i realtid, vilket är en förutsättning för en hållbar och dynamisk prissättning. Genom AI-insikten får de helt ny kunskap om kunder och realtidsdata för att utveckla nya tjänster för delad mobilitet.

"Vi är glada över vårt utökade samarbete med Zurich, som nu ytterligare nyttjar vår unika riskinsikt. Dynamisk prissättning är här för att stanna, och med dessa två pålitliga partners vid sidan är vi stolta över att göra det möjligt för dem att hantera risk och kostnad på en helt ny nivå ”, – säger Johanna Forseke, CBO på Greater Than.

About Zurich

Zurich UK provides a suite of general insurance and life insurance products to retail and corporate customers. We supply personal, commercial and local authority insurance through a number of distribution channels, and offer a range of protection, retirement and savings policies available online and through financial intermediaries for the retail market and via employee benefit consultants for the corporate market. Based in a number of locations across the UK - with large sites in Birmingham, Farnborough, Glasgow, London, Swindon and Whiteley - Zurich employs approximately 4,500 people in the UK. www.zurich.co.uk

Eva Voors, Kommunikationsansvarig, Greater Than

Greater Than har utvecklat AI som prissätter risk per fordon i realtid, för att hjälpa försäkringsbolag och biltillverkare att sänka skadekostnaderna och för att stödja nya affärsmodeller och för dynamisk prissättning av nya transporttjänster. Företagets flaggskepp, Enerfy Global är en plattform med över 480 olika tjänster inom hela värdekedjan, inkluderande AI prissättning, digitala försäkringar, gamifiering, förarstöd och lojalitetsprogram. Greater Than arbetar idag ihop med ledande försäkringsbolag, biltillverkare och är partner till FIA i FIA Smart Driving Challenge, världens första tävling i säker bilkörning för vardagsbilister. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer info www.greaterthan.eu.

Duncan Fletcher, South East Region Major Customer Manager Zurich
Johanna Forseke, CBO på Greater Than.