Greater Than värvar projektledare från PR-byrå

Det växande svenska Insurtech-bolaget värvar nu PR-konsulten Johanna Lindberg från Cohn & Wolfe till rollen som PR & Content Project Manager. I den nytillsatta rollen är målet att växla upp och bredda bolagets kommunikation internationellt, framför allt för varumärket Enerfy - en AI-baserad plattform som spås vara den nya generationens försäkring.

Johanna kommer närmast från en roll som projektledare och digital strateg på Cohn & Wolfe, där hon under de senaste tre åren haft hand om några av byråns största konton och drivit utvecklingen av byråns digitala erbjudande.

I den nya rollen är uppdraget att bredda och skala upp bolagets kommunikation både för varumärket Greater Than och undervarumärket Enerfy, en digital, AI-baserad bilförsäkringsplattform som bolaget nått stora framgångar med på den nordiska marknaden.

– När vi växer globalt behöver vi också växla upp vår kommunikation, och där har Johanna precis de ingredienser vi behöver: ett brett helhetstänk, ”doer”-mentalitet och expertis inom PR och digital kommunikation. Vi står inför en spännande resa och är fantastiskt glada över att ha henne med oss inför vår expandering, säger Liselott Johansson, vd Greater Than.

Anställningen kommer i en tid då Greater Than befinner sig i en internationell expansionsfas. Under förra året tilldelades bolaget bland annat priset WWF Climate Solver 2017 för sitt arbete med den innovativa plattformen, där visionen är att förnya och digitalisera försäkringsbolagens metoder att prissätta försäkringspremier.

– Liselott och teamet har en otrolig energi och makalöst mycket ”go” i alla led, vilket jag gick igång på direkt. Greater Than går i bräschen för en digital revolution av försäkringsbranschen, och att få vara med på den resan känns som bästa möjliga sätt att ta steget till kundsidan. Med en produkt i världsklass finns alla förutsättningar att skapa kommunikation i världsklass, säger Johanna Lindberg.

Johanna Lindberg, PR & Content Manager Greater Than
+46-73 367 97 84
johanna.lindberg@greaterthan.eu

Greater Than är ett teknikföretag som, med över 14 års erfarenhet, har utvecklat en teknik som kopplar upp bilen och bidrar till miljövänligare, säkrare och billigare bilkörning. Greater Thans teknologiplattform ”Enerfy” har öppnat upp för en ny affärsmodell gällande bilförsäkringar som baseras på hur långt bilen körs och på vilket sätt föraren kör. Enerfy har använts för att lansera bilförsäkringar i Sverige och internationellt. Mangold Fondkommission är bolagets Certified Adviser. Greater Than har sitt huvudkontor i Stockholm och noterades på Nasdaq First North den 17 mars 2017. www.greaterthan.eu