Greater Thans årsredovisning för 2019 har publicerats

Årsredovinsningen finns tillgänglig på bolagets hemsida www.greaterthan.eu.

Eva Voors, PR och Kommunikationsansvarig

Greater Than har utvecklat AI som prissätter risk per fordon i realtid, för att hjälpa försäkringsbolag och biltillverkare att sänka skadekostnaderna och för att stödja nya affärsmodeller och för dynamisk prissättning av nya transporttjänster. Företagets flaggskeppsprodukt, Enerfy Global är en plattform med över 480 olika tjänster inom hela värdekedjan, inkluderande AI prissättning, digitala försäkringar, gamifiering, förarstöd och lojalitetssystem. Greater Than arbetar idag ihop med ledande försäkringsbolag, biltillverkare och är partner till FIA´s nya tävling, FIA Smart Driving Challenge, världens första tävling i säker bilkörning. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer info: www.greaterthan.eu

Jag är stolt över allt vad vi uppnådde under 2019. Fler globala försäkringsbolag har tagit vår Enerfy-plattform till sig som en kraftfull hjälp att användas i den dagliga verksamheten för att förbättra lönsamheten. Vi har lagt en riktigt bra grund på uppskalning av försäljning och året har även visat på enastående teknisk höjd, innovationsförmåga och starkt engagemang från kunder.
Liselott Johansson, VD Greater Than