Greater Thans nya rådgivare köper in sig i bolaget

Fredrik Rosencrantz har, som ny rådgivare till bolaget, köpt 25 000 aktier i Greater Than av styrelseledamoten Roger Karlsson. Roger har sålt totalt 35 000 aktier i bolaget utanför börsen på grund av privatekonomiska åtaganden.

Roger Karlsson kvarstår som stor ägare i Greater Than AB med 544 308 aktier efter transaktionen.

Emma Tranevik, PR-ansvarig Greater Than
emma.tranevik@greaterthan.eu

Greater Than är ett IT-bolag som har utvecklat en bilförsäkring, baserad på AI som möjliggör individuell prissättning framför traditionellt genomsnittliga priser. Teknikplattformen Enerfy är en nyckelfärdig lösning som erbjuds till försäkringsbolag som vill digitalisera för att minska skadekostnader. Greater Than har huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North. Mangold Fondkommission är Greater Thans Certified Adviser. För mer information, besök: www.greaterthan.eu