Insyn – Greater Than AB:s VD har ökat innehavet

Liselott Johansson, VD för Greater Than AB har köpt 2098 aktier och innehar nu 58 624 aktier.

För ytterligare information:

Liselott Johansson, VD Greater Than AB
Telefon: +46 706 – 542 058

Liselott.johansson@greaterthan.eu

www.enerfydriving.com

Greater Than är ett teknik- och marknadsbolag inom ”Connected Car”, ett marknadssegment som beräknas omsätta 53 Miljarder USD redan år 2018, enlig GSMA. Med produkten Enerfy erbjuder vi konsumenter ett av världens bredaste utbud av tjänster kopplade till bilen. Greater Than är världsledande på att mäta, analysera och förstå bilkörning. En skalbar teknologi som vi kommer att använda för att förbättra en mängd olika tjänster inom mobilitet, exempelvis till smarta försäkringar, bilpooler och privat uthyrning av bilar enligt modellen AirBnb.

Greater Than säljer AI-baserade tjänster som hjälper försäkringsbolag och mobilitetstjänster med bättre prissättning, sänka skadekostnaderna och behålla kunder. Företagets flaggskepp, Enerfy Global är en plattform med över 480 olika tjänster inom hela värdekedjan, inkluderande AI prissättning, digitala försäkringar, gamifiering, förarstöd och lojalitetssystem. Greater Than arbetar idag ihop med ledande försäkringsbolag, biltillverkare och är partner till FIA’s nya tävling, Smart Driving Challenge, världens första tävling i säker bilkörning. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer info www.greaterthan.eu.