Karin Forseke ökar sitt aktieinnehav i Greater Than

Karin Forseke, styrelseledamot i Greater Than utökar sitt aktieinnehav i Greater Than med ytterligare 6500 aktier.

Som tidigare meddelats i samband med den nyligen genomförda riktade nyemissionen, där närstående var förhindrade att deltaga, fortsatte styrelseledamot Karin Forseke och Sten Forseke grundare och huvudägare i Greater Than att köpa aktier i Greater Than över den öppna marknaden och utökade då sitt innehav med drygt 7000 aktier.

Eva Voors, Kommunikationsansvarig, Greater Than

Greater Than säljer AI-baserade tjänster som hjälper försäkringsbolag och mobilitetstjänster med bättre prissättning, sänka skadekostnaderna och behålla kunder. Företagets flaggskepp, Enerfy Global är en plattform med över 480 olika tjänster inom hela värdekedjan, inkluderande AI prissättning, digitala försäkringar, gamifiering, förarstöd och lojalitetssystem. Greater Than arbetar idag ihop med ledande försäkringsbolag, biltillverkare och är partner till FIA’s nya tävling, Smart Driving Challenge, världens första tävling i säker bilkörning. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se. För mer info www.greaterthan.eu.