Med ett klick digitaliserar Enerfy Global försäkringsbolag världen över

Greater Than, börsnoterat på Nasdaq First North, lanserar idag Enerfy Global, den AI-baserad teknologiplattformen med en fullservice white-label lösning som installeras med bara ett klick. Produkten är helt anpassad för försäkringsbolag som vill få realtidsinsikt i sin risk, minska sina skadekostnader med upp till 40% och samtidigt hitta nya och engagerande sätt att kommunicera med slutkonsument.

Enerfy Global ger en helt ny insikt i risk med realtidsinformation som bedöms av en AI plattform som består av över 500 miljoner unika körsprofiler. Den fullfunktionella försäkringslösningen är konstruerad och utvecklad från grunden, med försäkringsgivare och deras slutkunder i åtanke, och levererar en ojämförbar digital slutprodukt. Med bred erfarenhet av att bygga digitala försäkringslösningar och skapa gamifierad bilkörning för världsledande varumärken såsom FIA, Zürich och ComfortDelgro stödjer nu Greater Than försäkringsbolag över hela världen i deras behov av att få ut digitala erbjudanden på sina egna marknader.

-       Med Enerfy Global har Greater Than nått en avgörande milstolpe. Jag är så stolt att få ut denna kraftfulla och robusta produkt på bilförsäkringsmarknaden globalt. Vi har redan ett stort intresse bland våra befintliga kunder över hela världen och jag är säker på att denna lansering kommer ge oss en unik position, göra att vi kommer att skala ännu snabbare och revolutionera bilförsäkringsbranschen, säger Liselott Johansson, VD på Greater Than.

IT-integrationen med Enerfy Global gör det möjligt att konsolidera den befintliga affärsportföljen och kundbasen till ett digitalt erbjudande med bara ett klick. Med den nyckelfärdiga white-label-lösningen blir slutprodukten fullständigt varumärkesanpassad. Genom Enerfy Global är det också helt möjligt att skräddarsy vilket sortiment av digitala tjänster som den slutgiltiga produkten och konsumentutbudet ska innehålla. I Enerfy Global ingår bland annat webbshopslösning, verktyg för skadehanteringsprocess, smartphone app, digitala marknadsföringslösningar och slutkonsumentkommunikation. Enerfy Global kan användas av försäkringsgivare världen över, oavsett var deras marknader är, eller var deras försäkringstagare kör.

Eva Voors, PR och Kommunikationsansvarig

+46-708 884880

Greater Than är ett IT-bolag som har utvecklat en bilförsäkringslösning baserad på AI som möjliggör individuell prissättning framför traditionellt genomsnittliga priser. Teknikplattformen Enerfy® är en nyckelfärdig lösning som erbjuds till försäkringsbolag som vill digitalisera för att minska skadekostnader. Greater Than har huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se, är Greater Thans Certified Adviser. För mer information, besök: www.greaterthan.eu

Liselott Johansson, VD Greater Than