• Greater Than/

Toyota Motor Vietnam och MSIG Insurance (Vietnam) samarbetar om en innovativ lösning från Greater Than för sina Lexus kunder

Greater Than, insurtech-leverantören av AI-baserad riskinformation, meddelar idag att Toyota Motor Vietnam (TMV) och MSIG Insurance (Vietnam) Company Limited (MSIG Vietnam) har lanserat ett lojalitetsprogram, Lexus Safe Drive, helt baserat på Greater Thans AI teknologi. Det interaktiva belöningssystemet ger poäng direkt efter varje tur av säker bilkörning. Fler poäng leder till högre status som i sin tur leder till lägre försäkringspremie. Ett win-win med lojalare kunder och säkrare trafik med färre skador.

Toyota Motor Vietnam och MSIG Vietnam har i ett pressmeddelande presenterat implementeringen av Greater Thans AI-baserade köranalysteknologi och app-baserade lojalitetstjänst. Det kundorienterade erbjudandet har lanserats för Lexus-kunder hos Toyota Motor Vietnam. Genom Greater Thans innovativa teknik och plattform skapar Toyota Motor Vietnam och MSIG Vietnam nu en unik upplevelse för Lexus försäkringsinnehavare som samtidigt främjar ett säkrare körbeteende.

Det AI-baserade lojalitetsprogrammet med namnet Lexus Safe Drive är en konsument app med en app-2-car anslutning som direkt kopplar försäkringsinnehavaren till appen. Genom appen får föraren direkt information om sin körning och kan tjäna poäng genom att köra säkrare. Ju högre poäng, desto större belöning. Förare som kör med högre risk uppmuntras att köra säkrare.

"Vi är mycket stolta över förtroendet att leverera vårt lojalitetsprogram och vi ser fram emot att bredda vårt samarbete med Toyota Motor Vietnam och MSIG Vietnam med värdeskapande produkter och tjänster baserad på vår AI och teknik." – säger Liselott Johansson, VD Greater Than

Med Greater Thans lösning får MSIG Vietnam en realtidanalys som med hög precision identifierar riskgrupper och genom detta beräknar befintligt och framtida skadeutfall. Därtill ett nytt verktyg att direkt belöna kunder som regelbundet kör säkert.

"Samarbetet mellan TMV och MSIG Vietnam syftar till att driva digital innovation och viktigast av allt, att förbättra trafiksäkerheten i Vietnam, vilket är helt i linje med vårt arbete och vår policy för ett hållbarare samhälle." – säger Yujiro Sobajima, Generaldirektör, MSIG Vietnam.

Toyota Motor Vietnam och MSIG Vietnam har etablerat ett långvarigt strategiskt partnerskap för att tillhandahålla japanska premiumförsäkringstjänster till Lexus-kunder. Med det nya innovativa lojalitetsprogrammet från Greater Than strävar Toyota Motor Vietnam och MSIG Vietnam att bli pionjärer inom helt nya kundupplevelser: från exceptionella lyxbilsprodukter till användaranpassade försäkringstjänster.

Eva Voors, Kommunikationsansvarig, Greater Than

Greater Than är ett AI och Insurtech bolag som säljer riskinsikter om skadefrekvens och kostnad – vilket hjälper försäkringsbolag med bättre prissättning av premier, smarta sätt att skapa kundlojalitet och selektiv nyförsäljning. I Greater Thans produktportfölj finns Enerfy Risk Portfolio Tracker, Enerfy Loyalty och Enerfy Insurance Products samt tjänster och appar för dynamisk prissättning för bildelning, flottor, uthyrning och gamifiering för förare. Greater Than samarbetar med globala försäkringsföretag som Zürich, MS First Capital och TRYG. Greater Than är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB, +46 (0) 8-528 00 399, info@fnca.se är certifierad rådgivare. Mer information på greaterthan.eu.

Liselott Johansson, VD Greater Than
Samarbetet mellan TMV och MSIG Vietnam syftar till att driva digital innovation och viktigast av allt, att förbättra trafiksäkerheten i Vietnam, vilket är helt i linje med vårt arbete och vår policy för ett hållbarare samhälle..
Yujiro Sobajima, Generaldirektör, MSIG Vietnam