Chordate Medical väljer Greatness PR

Greatness PR välkomnar Chordate Medical AB som ny uppdragsgivare. Chordate är ett medicintekniskt bolag som under tio år har utvecklat och patenterat nya behandlingsmetoder mot kronisk nästäppa och kronisk migrän. Bolaget är noterat på Nordic Growth Market – SME. – Chordate är ett intressant svenskt medtech-bolag med en tydlig internationell målbild att med deras unika medicinteknik hjälpa miljontals människor med hälsoproblem som vården inte kan hantera. Vi kommer främst arbeta med Chordates externa kommunikation och IR för att stötta bolagets resa mot kommersialisering på en global marknad, säger Magnus Sjöbäck, vd Greatness PR.

Magnus Sjöbäck, vd Greatness PR, Anders Weilandt, vd Chordate Medical.

– Vi har tagit in Greatness PR är att stärka vår kommunikation både mot befintliga och potentiella aktieägare, men också för att nå ut med information till alla människor som lider av kronisk rinit och kronisk migrän som kan dra nytta av vår behandling, säger Anders Weilandt, vd Chordate Medical.

– Det är mycket inspirerande att arbeta med ett bolag som handlar om att hjälpa människor med kroniska sjukdomar i hela världen, säger Magnus Sjöbäck, vd Greatness PR.

Chordate Medical och Greatness PR har inlett samarbetet i februari 2021