• Greatness/

FoU-bolaget Intellego Technologies anlitar Greatness PR för IR-kommunikation inför börsintroduktion

Inför Intellegos börsintroduktion på Nasdaq First North som planeras till den 24 juni 2021 och med siktet inställt på ett långsiktigt, strategiskt kommunikationsarbete väljer nu FoU-bolaget Greatness PR som kommunikationsbyrå och partner.

– Vi sökte en meriterad och branschkunnig kommunikationsbyrå med både spets och bredd, som kunde starta direkt och hjälpa Intellego inför den stundande börsintroduktionen här i Sverige. Direkt i första mötet upplevde vi att Greatness PR kunde möta våra förväntningar och önskemål, säger Claes Lindahl, vd och grundare Intellego.

Magnus Sjöbäck, vd Greatness PR, och Claes Lindahl, vd Intellego Technologies.

Intellego är ett svenskt forsknings- och utvecklingsföretag, grundat 2011. Bolaget har redan framgångsrikt kommersialiserat en patenterad produkt för färgförändrade indikatorer, UVC-dosimetrar, vilka används för mätning och uppföljning av desinfektionsprocesser inom exempelvis hälso- och sjukvård. Framåt ligger fokus på att nå ut på marknaden med en ny konsumentprodukt, en UV-indikator som mäter och synliggör UV-strålning och därmed kan skapa ökad medvetenhet om människors solvanor.

Magnus Sjöbäck, vd på Greatness PR, välkomnar samarbetet.

– Det ska bli kul och utmanande att arbeta med Intellego för att bredda kännedomen om deras erbjudande på aktiemarknaden. Vi arbetar idag med andra noterade bolag, Greatness målsättning är att vara en stabil IR-partner och bidra till att lägga grunden för Intellegos vidare kommersialisering, både på den svenska och globala marknaden.

Samarbetet mellan Intellego och Greatness PR inleddes i maj 2021.