Greatness PR fortsätter att växa och satsar på Gotland

Nu går startskottet för Greatness PR Gotland. Verksamhetsansvarig och projektledare är Carolina Kallum, Visbybo med lång erfarenhet inom kommunikationsbranschen, bland annat som projektledare för Almedalsveckan 2010, marknadsgeneral för Medeltidsveckan och projektledare för Gotlands Företagardag.

Greatness PR Gotland är en naturlig förlängning av flera års närvaro vid Almedalsveckan. Nu etablerar Greatness PR en verksamhet året runt för att vara på plats när Gotland satsar. Greatness PR Gotland byggs upp på plats i Visby och ska samarbeta med andra lokala aktörer.

– Gotland, dess organisationer, näringsliv och kulturverksamhet har självförtroendet och ambitionen att synas mer och att attrahera fler. Vi ser förutsättningarna för framgång och därför satsar vi lokalt med en bofast projektledare som successivt bygger upp verksamheten på plats. Carolina Kallum är en drömrekrytering. Hon värnar genuint om Gotland och har samtidigt den professionella handlingskraft som krävs, säger Cecilia Wassaether, vd och grundare av Greatness PR.

Hela Greatness PR är på plats under Almedalsveckan med ett 20-tal kundarrangemang.  Utöver det arrangeras även TEDxAlmedalen, som hålls för tredje året i rad. Greatness PR Gotland kommer att finnas i Donnerska huset under Almedalsveckan med projekt i nära samarbete med Region Gotland.

– Jag ser det här som en fantastisk möjlighet att genomföra idéer för Gotland. Sedan jag startade upp min verksamhet på Gotland har jag sökt sammanhang där jag kan utveckla mina idéer om ett Gotland som lever och attraherar fler året om. Jag delar Greatness PRs devis om att gränsöverskridande verksamhet inom kultur, näringsliv, akademi och politik skapar förutsättningar för framgång. Som projektledare för Greatness PR Gotland kommer jag att bygga verksamheten utifrån det. Jag räknar med en snabb expansion och diskuterar redan lokala samarbeten på Gotland som delar vår vision, säger Carolina Kallum.

Idag, tisdagen den 17 april finns Cecilia Wassaether på plats i Visby fram till klockan 16.30.

För mer information kontakta:

Cecilia Wassaether, vd Greatness PR 0704 282200 cecilia.wassaether@greatness.se

Carolina Kallum, projektledare Greatness PR Gotland 0708 177400 carolina.kallum@greatness.se

OM Greatness PR
Greatness PR är en fullservicebyrå inom kommunikation som arbetar gränsöverskridande inom politik, kultur, näringsliv och akademi. Vi jobbar med strategiska kommunikationstjänster, bred public relations och andra PRstärkande aktiviteter. Våra uppdragsgivare är engagerade företag och organisationer som vill nå ut till media, politiker, påverkare och nyckelaktörer.

OM Greatness PR Gotland
Under 2012 expanderar Greatness PR och startar upp Greatness PR Gotland. Greatness PR Gotland är en fullservicebyrå inom kommunikation som arbetar gränsöverskridande inom politik, kultur, näringsliv och akademi. Vi jobbar på plats med strategiska kommunikationstjänster, bred public relations och andra PR-stärkande aktiviteter och i täta samarbeten med andra lokala aktörer på Gotland