Nytt uppdrag för UNICEF och Rädda Barnen i Almedalen 2010

UNICEF och Rädda Barnen har valt att gå ihop och göra ett gemensamt seminarium under Almedalsveckan 2010. Greatness PR fungerar som rådgivare och strategisk PR-partner för detta seminarium.

- Det är första gången UNICEF deltar under Almedalsveckan medan Rädda Barnen har varit med tidigare. Det är viktigt för oss att få ut så mycket som möjligt av vårt deltagande i Almedalen därför har vi valt att ta hjälp av Greatness PR, säger Ingeborg Ekblom, informationschef på UNICEF Sverige.

- Det ska bli roligt och spännande att arbeta med UNICEF och Rädda Barnen. Det är två starka och inflytelserika organisationer som båda arbetar för barns rättigheter både i Sverige och ute i världen. Det är ett viktigt uppdrag att arbeta med dem under Almedalsveckan, säger Cecilia Wassaether, vd för Greatness PR.

För mer information om UNICEF och Rädda Barnen under Almedalsveckan kontakta:

Cecilia Wassaether, Greatness PR, 0704-28 22 00, cecilia.wassaether@greatness.se

Ingeborg Ekblom, UNICEF Sverige, 08-692 2516, 0709-955916, iekblom@unicef.se

Titti Hildebrant, Rädda Barnen,  08-698 9207, 0701-91 57 28,  titti.hildebrand@rb.se

Om UNICEF

UNICEF (the United Nations Children's Fund) arbetar på uppdrag av FN för att förverkliga barns rättigheter. Sedan 1946 har vi kämpat för alla barns rätt till överlevnad, trygghet, utveckling och inflytande. Över hela jorden arbetar vi med att bilda opinion, påverka politiker, samla in pengar och skaffa fram materiella resurser för att kunna förändra barns liv. UNICEF finns representerat i över 190 länder och territorier. I över 150 av dem driver vi  utvecklingsprojekt för utsatta barn. Tillsammans är vi över 7 000 personer som dagligen strävar efter att förändra barns liv – både på lång sikt och i katastrofsituationer.

Om Rädda Barnen

Rädda Barnen är en politiskt och religiöst obunden folkrörelse med verksamhet både i Sverige och i åtta regioner runt om i världen. Med Barnkonventionen som grund arbetar vi för att barn ska få det bättre och för att barns rättigheter ska respekteras. Rädda Barnen uppmärksammar när barns rättigheter kränks. Vi väcker opinion i barnrättsfrågor och påverkar makthavare – från kommuner till FN.Rädda Barnen är en svensk organistation med internationell verksamhet.