KappAhl väljer Green Cargo Logistics i ytterligare 5 år

Report this content

Green Cargo Logistics och KappAhl tecknar ett nytt 5-års kontrakt. Det gäller distribution till KappAhls 268 butiker i Sverige och Norge med en volym på cirka 200.000 m3 hängande och liggande konfektion. Distributionskonceptet bygger på ett intermodalt gränsöverskridande system där godset först transporteras på tåg och slutdistribueras med lastbil.

– KappAhl har varit en tongivande partner i utvecklingen av den intermodala trafiken för konfektion i mer än 25 år. Vi är mycket stolta över att ha fått förnyat förtroende i ytterligare 5 år, säger Mårten Koshko, Regionchef Väst i Göteborg, Green Cargo Logistics.

– Green Cargo Logistics är innovativa i sina nya distributionslösningar som även inkluderar butikssupport vilket är oerhört viktigt för våra butiker, säger Gunnar Persson, Director of DC KappAhl. Vi värdesätter den intermodala distributionslösningen med dess höga kvalitet, låga miljöpåverkan och konkurrenskraftiga pris. Dessa faktorer har varit avgörande i vårt långsiktiga val av logistikpartner.

KappAhl fortsätter sin europeiska expansion med utökning av antalet butiker på sina nya och växande marknader i Polen och Tjeckien och från och med hösten 2012 även i Österrike.

Green Cargo Logistics har haft en kraftig tillväxt de senaste åren och är idag en av de största aktörerna inom tredjepartslogistik i Norden.

– En avgörande framgångsfaktor är vårt kundfokus, säger Gunter Bergenroth, Produktionsdirektör på Green Cargo Logistics. Vi har lärt oss att vara lyhörda och utveckla nya lösningar för att tillmötesgå kundernas behov. För oss är det oerhört viktigt att ligga i framkant och kontinuerligt utveckla nya idéer som passar våra kunder. Det är den viktigaste faktorn i ett långsiktigt partnerskap.

Konfektion, Sport och fritid är ett av de största och prioriterade segmenten inom Green Cargo Logistics. Green Cargo Logistics är en helhetsaktör inom segmentet och jobbar med de största modeföretagen i Norden med moderna anpassade anläggningar och ett unikt dedikerat intermodalt distributionssystem.

Ladda ner pressbild

Kontakt:

Mårten Koshko, Regionchef  Väst, Green Cargo Logistics, tel 010-455 44 32

Green Cargo Logistics är Sveriges snabbast växande företag inom tredjepartslogistik och är näst störst på den svenska marknaden. Företaget förfogar över 260.000 kvm lageryta. Logistikcentran finns i Göteborg, Helsingborg, Jordbro, Norrköping, Göteborg och Köpenhamn.

Taggar: