Nilson Group i Varberg väljer Green Cargo Logistics

Report this content

Green Cargo Logistics och Nilson Group AB tecknar ett flerårigt avtal gällande distribution av skor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Det handlar om ca 10 miljoner par skor till kedjorna Din Sko, Skopunkten, Ecco, Nilson Shoes, Radical Sports och Jerns.

Distributionslösningen kopplar samman Nilson Groups centrallager i Varberg med Green Cargo Logistics distributionssystem som utgår från Göteborg. Skorna butikssorteras i Green Cargo Logistics anläggning och distribueras därefter till respektive butik.

– Green Cargo Logistics är marknadsledande inom hantering och distribution av konfektion i Sverige. Vårt koncept har utvecklats genom ett samspel med en rad välkända konfektionskunder och skor blir nu en självklar del i denna moderna logistiklösning. Den gemensamma nämnaren för de flesta kunder i segmentet är att de finns på samma orter och i stort sett på samma leveransadresser, säger Mårten Koshko, Green Cargo Logistics Regionchef Väst.

Green Cargo Logistics moderna anläggningar och lösningar har medfört hög kvalitet och leveransprecision för konfektionskunderna och flera av de största modeföretagen i Norden har valt Green Cargo Logistics som helhetsaktör. Med ett växande antal uppdrag inom konfektion och skor har segmentet blivit ett av de största inom Green Cargo Logistics.

– Det glädjer oss att få detta förtroende från Nilson Group och att vår satsning i Logistikcenter Väst ger ökade kunduppdrag. Vi förväntar oss en fortsatt expansion de kommande åren, med både nuvarande och nya kunder, säger Atna Nasiopoulos, VD för Green Cargo Logistics.

– Fokus för upphandlingen har varit att sänka ledtiderna från plockorder till leverans till butik samt att åstadkomma en ökad service för våra butiker. Att få tidsstyrda leveranser fram till butikerna har tagits emot mycket positivt säger Sofia Roxendal, Logistikchef Nilson Group.

Det nya avtalet börjar gälla från och med 30 april 2012.

Kontakt:

Mårten Koshko, Regionchef Väst, Green Cargo Logistics, tel 010-455 44 32

Green Cargo Logistics AB är Sveriges snabbast växande företag inom tredjepartslogistik och är näst störst på den nordiska marknaden. Företagets motto ”Passion for Logistics” borgar för en hög kvalitet, kontinuerlig utveckling samt ett nära samarbete med kunderna.

Företaget förfogar över 260 000 kvm lageryta som finns lokaliserade i Helsingborg, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Köpenhamn.

Taggar: