Green Landscaping slutför förvärvet av HD Landscapes grönytedel

Green Landscaping Group AB (publ) har idag slutfört det tidigare kommunicerade förvärvet av HD Landscape grönytedel i Skåne. Överlåtelsen betalas i sin helhet med kontanta medel.

Den förvärvade verksamheten utgörs i huvudsak av skötsel och servicearbeten till kommuner, allmännyttiga bostadsbolag och bostadsrättsföreningar i Helsingborg, Malmö och Vellinge. Affären omfattar kundkontrakt, personal samt maskinpark.

-  I och med slutförandet av förvärvet får vi ännu bättre möjlighet att leverera kvalitativa utemiljötjänster till våra kunder i södra och västra Skåne. Vi påbörjar nu arbetet med att fördjupa relationerna med våra nya kunder samtidigt som vi säkerställer att leveranserna fortsätter på minst samma nivå som tidigare. Vi vill passa på att hälsa alla nya kunder och medarbetare välkomna, säger Daniel Linderståhl, Regionchef syd

Daniel Linderståhl, Regionchef Syd, 070-95 14 40, daniel.linderstahl@greenlandscaping.se

Carl-Fredrik Meijer, CFO, 070-108 70 19, carl-fredrik.meijer@greenlandscaping.se

Green Landscaping Group är Sveriges ledande aktör inom skötsel och finplanering av utemiljöer. Vår affärsidé är att förädla kunders utemiljö genom att erbjuda tjänster med fokus på hög kundnytta, långsiktig hållbarhet och kvalitet. Koncernen har cirka 1 200 anställda och omsättningen uppgår till cirka 2 miljarder kronor. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm med ticker GREEN. För mer information besök www.greenlandscapinggroup.se