Green Little Heart är den nya hubben för hållbar shopping

Report this content

Green Little Heart grundades 2020 av Therese Lundquist och Michelene Lindblad, som båda har en gedigen bakgrund inom retail. De har tillsammans skapat en hållbar marknadsplats som samlar både kunskap, inspiration, community, varumärken och gör oss till mer medvetna konsumenter. De hjälper även sina kunder att klimatkompensera för de produkter de köper genom ett samarbete med CLMTE.

- Vi tror att det här är startskottet för en hållbar e-handel där även de etiska och sociala frågorna förenas. För oss är det viktigt att ge konsumenterna en chans att göra bra val för vår planet, men det är lika viktigt att de som tillverkar produkterna har rättvisa arbetsförhållanden. Det ska vara enkelt att uppskatta mode och skönhet utan att behöva göra för mycket research, säger Therese Lundquist, VD och grundare av Green Little Heart.

Green Little Heart vill göra det lättare för dig som konsument att hitta certifierade och hållbara produkter. De vill även ge inspiration till hur man lever hållbart genom gröna guider och tips på hur man går tillväga för en hållbar livsstil och har därför valt att samla allt under ett och samma tak. - Genom att erbjuda företag hållbarhetsgranskning för att säkra upp produktionskedjor, etiska regler och hållbarhetskonsumtion så kan vi hålla det grönt i alla led. Vem har sagt att mode inte kan vara hållbart? säger Michelene Lindblad VVD och Co-founder Green Little Heart.

Listan över varumärken som representeras på siten kan göras lång men några av dom är väskor från the Ace Bag, svenska prisbelönta skönhetsmärket Cosmopharma och kläder från Infinite Denim.

- Nästa steg i utvecklingen är att on-boarda fler varumärken och öppna nya kategorier. Meddelar Therese Lundquist, VD och grundare av Green Little Heart. Grundarna Therese Lundquist och Michelene Lindblad har lång erfarenhet av försäljning, mode och retail och har för avsikt att expandera sin plattform för att öka medvetenhet om hållbar val.

Besök hemsidan på www.greenlittleheart.com

Therese Lundquist
CEO & Founder
therese.lundquist@greenlittleheart.com

Din hållbara och etiska galleria – för inspiration, kunskap, community och shopping!

Vi på Green Little Heart vill möjliggöra fler gröna, hållbara och medvetna val. Att leva hållbart är att ta stort ansvar. Green Little Heart är en marknadsplats där vi samlar kunskap, inspiration, community och shopping - allt för att göra det enklare för dig att leva och handla mer hållbart. Med ökad kunskap skapar du utrymme för fler medvetna val i din vardag. Vår vision är att alla, med glädje och stolthet, ska ta många gröna steg mot en hållbar vardag. Det kommer att göra en stor skillnad för våra djur, vår planet och för oss som människor. Vi har samlat etiska, hållbara och naturliga produkter som tillverkas av varumärken som gör gott för människor, djur och planeten; kläder, skor, accessoarer, skönhetsprodukter, vackra saker till ditt hem, hälsoprodukter och mycket mer, allt tillverkat av medvetna varumärken som betalar rättvisa löner, använder miljövänliga metoder och säkerställer att inga djur på något sätt far illa.

Ett ytterligare lager vi har är även att de varumärken som säljer på Green Little Heart, är Pro Choice, Body positive, Pro Feminine och Pro Diversity. Ingen kan göra allt – men alla kan göra något!