Greencarrier AB sponsor och partner till Nordea Masters som avgörs på Hills GK i Göteborg

Report this content

Göteborgsbaserade Greencarrier AB, som är ett av Nordens största privatägda logistikföretag, blir sponsor och partner till Nordea Masters 2018, som avgörs på Hills Golf & Sports Club, den 16-19 augusti i år.

– Greencarrier är idag likt golfen en global företeelse. När Göteborgsregionen får ett så här spännande evenemang som en Europatourtävling så vill vi vara en del av det och ser det som en bra möjlighet till kvalitativ exponering och aktivitet, säger Stefan Björk, styrelseordförande, Greencarrier.

Greencarrier AB, som startade år 2000, har på kort tid blivit en stor aktör i logistikbranschen. Idag omsätter man cirka fyra miljarder kronor och har cirka 800 medarbetare runt om i världen med egna kontor i Norden, Baltikum, Storbritannien och Asien.

När det kommer till golf har Greencarrier ett stort engagemang sedan tidigare. Man har i flera år varit partner till Hills Golf & Sports Club, som är spelplats för årets Nordea Masters plus att man också varit sponsor till Barngolfen, som är Sveriges största välgörenhetsgolf och som arrangeras till förmån för Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Barngolfen har hittills spelat in cirka 15 miljoner kronor.

– Greencarrier är både en global och lokal aktör. När Göteborg landar ett så här fint arrangemang så vill vi vara en del som bidrar precis som vi gör insatser i exempelvis Kina, via Greencarriers CSR-fond, säger Stefan Björk.

På plats på Hills kommer några av världens hetaste golfare att finnas. De bäst rankade svenskarna just nu är: Henrik Stenson (rankad som nummer 14 i världen. Henrik kommer inte att spela Nordea Masters) Alexander Norén (17), Alexander Björk (123) och David Lingmerth (187).
– Vår förhoppning är att både partners, medarbetare och deras familjer får en enastående golfupplevelse på Hills i augusti. Vi förknippar golfsporten med lagarbete, med kreativitet och lösningstänkande, med fokus och målmedvetenhet, med positivt ”can-do-sinne” och med miljö och hälsa – ingredienser som är väsentliga i Greencarriers dagliga verksamhet, säger Stefan Björk.

För ytterligare information kontakta:
Sofia Schultz, Global Communication Manager, tfn +46 (0) 707 73 32 40, e-mail: sofia.schultz@greencarrier.com
Stefan Björk, styrelseordförande, tfn +46 (0) 708 85 00 29, e-mail: stefan.bjork@greencarrier.com

www.greencarriergroup.com
www.nordeamasters.se
www.hillsgolfclub.se

Taggar:

Citat

Greencarrier är idag likt golfen en global företeelse. När Göteborgsregionen får ett så här spännande evenemang som en Europatourtävling så vill vi vara en del av det och ser det som en bra möjlighet till kvalitativ exponering och aktivitet.
Stefan Björk, styrelseordförande, Greencarrier