Dryckesexperten Örjan Westerlund har sammanställt den ultimata listan över de bästa whisky- och ölupplevelserna

Report this content

Dofter och smaker identifierade som vaniljkex, ugnsbakade äpplen och knallpulver. Ingredienser som malt, humle, jäst och vatten. I Örjan Westerlunds nya böcker 101 öl du ska dricka innan du dör och 101 whisky du ska dricka innan du dör hittar du allt du vill veta om dryckens historia och produktion tills den slutligen sköljer ner i din strupe.

Med stort engagemang delar whisky- och ölkännaren med sig av sin kunskap. I hans nya böcker ger Örjan tips och betyg på 101 öl- och whiskysorter (som dessutom alla finns på Systembolaget) och böckerna är även försedda med ytor för egna reflektioner och omdömen.

OM FÖRFATTAREN: Med öl och fram för allt whisky som specialitet har Örjan Westerlund etablerat sig som en av Sveriges mest lästa dryckesförfattare. Totalt har hans böcker sålt i över 100 000 exemplar. Hans tidigare titlar Svensk spritbok och Svensk whiskybok utsågs av Måltidsakademien i Grythyttan till 2006/2007 års bästa dryckesböcker. Örjans senaste bok 101 whisky du måste dricka innan du dör har redan nominerats den prestigefyllda tävlingen Gourmand World Cookbook Awards.

Låt det smaka!

101 ÖL DU MÅSTE DRICKA INNAN DU DÖR och 101 WHISKY DU MÅSTE DRICKA INNAN DU DÖR släpps på Grenadine förlag vid Bokmässan i september 2010

Önskar du ett rec-ex av någon av böckerna eller komma i kontakt med Örjan för en intervju eller dryckestips? Kontakta i så fall vänligen mig:

Mattias Eriksson
STEVALI PUBLIC RELATIONS