Nu är äntligen årets upplagor av 101-serien här!

Report this content

Med det enkla konceptet att med en avslappnad attityd bjuda på 101 härliga drycker med utrymme för egna, personliga beskrivningar har både 101 whisky och 101 öl blivit riktiga storsäljare. Det senaste tillskottet i serien är 101 cocktails och samtliga böcker ger en fantastisk möjlighet att prova på nya, spännande drycker!

101 whisky du måste dricka innan du dör Örjan Westerlund

Den tredje utgåvan av Örjan Westerlunds storsäljare. Här finns skotsk och japansk maltwhisky liksom åtskilliga prov på fantastisk bourbon och rye. Vardagsnära beskrivningar som får strama sommelierer att verka dammiga varvas med utrymme för att notera egna betyg och beskrivningar. Kanske håller du med om att det smakar lakrits, alger, mynta eller wienerbröd med jordgubbssylt? Om du inte gör det – desto bättre! Whisky är ju trots allt otroligt personligt. Med whisky som specialitet har författaren Örjan Westerlund etablerat sig som en av Sveriges mest lästa dryckesförfattare, med över 200 000 sålda exemplar.

101 öl du måste dricka innan du dör Örjan Westerlund

Förra årets storsäljare är nu tillbaka – fräsch, ny och uppdaterad med årets allra nästa nykomlingar i ölbacken. Med tips och betyg på 101 ölsorter, alla tillgänglig via Systembolaget, hjälper boken öldrickaren att vidga sina vyer. Här finns öl av alla typer: alltifrån pilsner, ale och veteöl till whiskyfatlagrade specialiteter. Varje öl presenteras med tips om lämplig serveringstemperatur och de flesta har också någon kommentar om tillverkning, ingredienser eller liknande. I boken finns även ett ABC med grundläggande ölkunskaper, och precis som i föregångaren får läsaren ett par raders utrymme per ölsort för egna reflektioner.

101 cocktails du måste dricka innan du dör Eliq Maranik

Den perfekta cocktailguiden för dig som vill bli en mästare på att blanda läckra drinkar. I boken tar Eliq Maranik med dig på en spännande drinkodyssé bland sina absoluta favoriter, där varje drink bär på en egen historia. Vi bjuds på odödliga klassiker som Bloody Mary och Dry Martini, men även många nykomponerade kreationer som Thai Mojito och absintdrinken Blackberry Beast. Eliq Maraniks stora passion och experimentlusta för det kulinariska har tidigare resulterat i storsäljaren Stora Cocktailboken och Choklad – kunskap ger mersmak. Nu har hon valt ut de 101 läckraste drinkarna du bara inte får missa.

För högupplösta bilder, intervjuförfrågningar eller andra pressrelaterade frågor, vänligen kontakta:

Emelie Åberg STEVALI PUBLIC RELATIONS

Tel: 073 030 30 91 emelie@stevali.se