Monark Exercise i Grimaldikoncernen tar över försäljning och distribution av varumärket SKIP SPORT

Report this content

Monark Exercise har tecknat avtal om att ta över varumärket Skip-Sport med försäljning och distribution av redskap för hemmaträning. Monark Exercise har lång erfarenhet av utveckling, tillverkning och distribution av motionscyklar, s.k., ergometercyklar. Sortimentet täcker idag hela området från hemmabruk till avancerad forskning inom idrott och idrottsmedicin. ”För Monark Exercise är detta en möjlighet att bredda sortimentet på en för oss mycket intressant marknad. Vi har ambitionen att vidareutveckla varumärket Skip-Sport och ge våra kunder den bästa servicen i framtiden”, säger Andreas Hedbom, VD på Monark Exercise. Skip-Sport ägs idag av moderbolaget ERMA Import och levererar redskap för hemmaträning till framförallt sportfackhandeln. Skip-Sport kommer att drivas som ett affärsområde inom Monark Exercise. ”Att Monark Exercise tar över Skip-Sport känns bra för mig som byggt upp varumärket – en större koncern innebär trygghet för både kunder och leverantörer” säger Bobby Mandl, ägare samt vd för ERMA Import. Monark Exercises styrelseordförande Salvatore Grimaldi kommenterar övertagandet: ”Alla bolag inom koncernen behöver kontinuerligt förändra sitt produktutbud för att kunna ge våra kunder de produkter de önskar. Monark Exercise är rätt ägare till Skip-Sport” Försäljning och distribution kommer att ske från Monark Exercise i Vansbro. För ytterliggare information kontakta Andreas Hedbom, VD Monark Exercise AB eller Bobby Mandl, på telefon 0281-59 49 40, information finns också på www.monarkexercise.se För ytterligare information kontakta Salvatore Grimaldi, VD Grimaldi Industri AB eller Martin Sandgren, projektledare på Grimaldi Industri AB på telefon 08-545 044 10.