Pressvisning av ny svensk ekologisk vodka på Gripsholm Destilleri, Sveriges största ekologiska destilleri

Report this content

Kanon Vodka och Gripsholm Vodka, är två nya ekologiska vodkasorter som presenteras exklusivt för press då Gripsholm Destilleri, Sveriges största ekologiska destilleri, öppnar dörrarna och specialvisar fullskalig ekologisk vodkaproduktion i Sverige. Pressvisningen sker tisdagen den 29 september. Alla representanter välkomna, föranmälan sker till presskontakt.

När: tisdagen den 29 september. - 08:30 Avfärd med buss Stockholm city. - 09:30 Välkomna till Sveriges största ekologiska destilleri; Gripsholm Destilleri samt Åkers Herrgård. - 10:00 Specialvisning av destilleriet och den ekologiska vodkaproduktionens alla steg. Lansering av två nya ekologiska och helsvenska vodkasorter; Kanon Vodka och Gripsholm Vodka. - 10:30 Ekolunch serveras. - 12:30 Tillbaka i Stockholm city. Gripsholm Destilleri i Åkers Styckebruk, som drivs av Kanon AB, har anor tillbaka till 1580 och var på 1700-talet Sveriges största spritproducent och ett kungligt destilleri under Gustav III. Idag utgör den det största svenska ekologiskt certifierade destilleriet, en svensk entreprenör med fullt integrerad produktion av ekologiska spritdrycksprodukter. Den 29 september under pressvisningen lanseras de två nya premiumvodkasorterna; Kanon Vodka och Gripsholm Vodka, där ekologisk hantering genomsyrar alla led i produktionen. Välkomna! Föranmälan av medierepresentanter samt fotografer krävs, o.s.a torsdag den 24 september, till kristian.mirsch@gripsholmdistillery.com eller press@gripsholmdistillery.com Think Green - think before you print. Alla inbjudningar, samt pressmaterial sker digitalt, via mejl och mobiltelefoner. Ett naturligt och miljövänligt steg för en hållbar framtida utveckling.