GROHE: Theodor Odgaard ny topprekrytering för Grohe Sverige

Report this content

Grohe har rekryterat Theodor Odgaard till sin organisation i Sverige. Theodor Odgaard kommer att jobba med proffesionella kunder i Stockholmsområdet och även vara ansvarig för arkitekter.

– Jag är mycket nöjd med att vi har fått möjligheten att rekrytera Theo till vår organisation i Sverige. Theo Odgaard har en gedigen kunskap om den svenska sanitetsbranchen och kommer att vara en viktig pusselbit i jobbet att ta Grohe vidare till nästa nivå. Dessutom landar han i god tid till Nordbygg-mässan vilket är extra bra, säger Grohes Sverigechef Anders Jonsson.

Theodor kommer att påbörja sin anställning den 7 mars. Theodor kommer närmast från en tjänst som Sverigechef hos Dornbracht, som tillverkar tillbehör till kök och bad.

Grohe är i dag Europas och världens ledande tillverkare och leverantör av santitetsprodukter. I samband med att Grohe satsar stark tillväxt i Sverige har företaget öppnat nytt sälj- och marknadskontor i Stockholm. Från april kommer svenska Jonas Brennwald att påbörja sin nya tjänst som Regional Vice President för norra och östra Europa.

Presskontakt: Vår pr-byrå

Karin Pontén │ E-mail: karin.ponten@varprbyra.se