Grolls inviger ny butik i Spånga

Den 3 oktober öppnar Grolls en ny yrkesbutik för arbetskläder och personlig skyddsutrustning i Spånga. Det blir den 30:e Grollsbutiken i Sverige och ett led i satsningen att fortsätta att växa på den nordiska marknaden.  – Vi uppfattar västra Stockholm som ett intressant och expansivt område och en ny Grollsbutik i Spånga innebär att vi stärker vår position i den här delen av staden, säger Hans Janzon, vd Grolls.

Etableringen i Spånga blir den tredje Grollsbutiken i Stockholmsområdet och ett komplement till de befintliga butikerna i Årsta och Solna.

– För oss är det viktigt att vara nära våra kunder för att kunna ge goda råd och bra service. Vi vill också att det ska var enkelt att handla arbetskläder och personlig skyddsutrustning och har idag därför nordens största och mest kompletta sortiment inom det här segmentet.

Pathric Berge, med mer än 15 års erfarenhet från egen verksamhet inom branschen, har rekryterats som ny butiksansvarig för etableringen i Spånga. Tillsammans med sina medarbetare ska han se till att Grolls lever upp till sitt löfte om att erbjuda produkter som uppfyller högsta krav på komfort och säkerhet samt ger den bästa totalekonomiska lösningen.

– Det känns både spännande och utmanande att ta sig an uppgiften att bygga upp en helt ny Grollsbutik i Stockholm. Men med en stor organisation i ryggen och med bra egna varumärken som Björnkläder, Nytello, Univern och U Power finns alla förutsättningar att lyckas. Nu handlar det bara om hårt arbete och att visa våra kunder i området vad vi faktiskt kan erbjuda.

Den nya butiken i Spånga ligger vägg i vägg med Grolls samarbetspartner Stavdal, en av Sveriges största uthyrare av liftar, maskiner och säkerhetsutrustning till byggbranschen.

– Att vi öppnar vår nya butik i samma byggnad som Stavdal gör det enkelt för våra kunder inom byggnäringen att hitta det mesta de behöver på en och samma plats. Nu pågår det dessutom många byggprojekt i västra Stockholm så vi hoppas på en flygande start med många nya kunder från just byggindustrin. Men efter hand räknar vi med att också Grolls traditionella kunder från den övriga industrin, från hälso- och sjukvården och olika sorters serviceyrken också hittar till den nya butiken, säger Pathric Berge.

De senaste veckorna har Grolls Group öppnat ytterligare två butiker i Norden. En i Esbo i Finland och en i Skien i Norge.

Pathric Berge, butikschef Grolls Spånga. Tel: +46 703 86 75 00. E-post: pathric.berge@grolls.se

Hans Janzon, vd Grolls. Tel: +46 730 56 55 00. E-post: hans.janzon@grolls.se

Grolls är i dag en ledande aktör i Norden inom arbetskläder och personlig skyddsutrustning genom en butikskedja bestående av 45 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland. Grolls äger även varumärkena Björnkläder, Univern och Nytello. Grolls ägs sedan december 2010 av privatkapitalbolaget Litorina, som investerar i och utvecklar mindre och medelstora nordiska företag.

Citat

Hans Janzon, vd Grolls