Nicklas Lidström och Spånga Hockey invigde ny Grollsbutik

Idag invigdes Grolls nya yrkesbutik för arbetskläder och personlig skyddsutrustning i Spånga. Det är den 30:e Grollsbutiken i Sverige och ett led i satsningen att fortsätta att växa på den nordiska marknaden.  – För oss är det viktigt att vara nära våra kunder för att kunna ge goda råd och bra service. Därför är jag väldigt glad över att vi nu även finns i den här delen av Stockholm, säger Hans Janzon, vd Grolls.

Butiken i Spånga är den tredje Grollsbutiken i Stockholmsområdet, jämte de redan befintliga butikerna i Årsta och Solna.

– Grolls verksamhet startade i Gamla Stan i Stockholm redan 1832, så man kan säga att den nya butiken verkligen förstärker vår närvaro i den här regionen. Hela Mälardalen är ett expansivt område så jag utesluter inte ytterligare butiksetableringar i den här delen av landet under de kommande åren.

Den nya butiken invigdes av ”Mr Björnkläder 2013” – ishockeylegenden Nicklas Lidström – som idag arbetar som ungdomstränare i Västerås Hockey och som talangscout för sin gamla NHL-klubb Detroit Red Wings. Till sin hjälp att klippa bandet under invigningen hade han spelare och ledare från Spånga Hockeys lag för pojkar födda 2002, som även fick motta en check på 5000 kronor till stöd för klubbens ungdomsverksamhet.

– Det känns väldigt bra att vara en av de många framgångsrika och uthålliga svenska idrottare som tilldelats utmärkelsen ”Mr Björnkläder”, särskilt när vi tillsammans med Grolls kan bidra till ungdomsidrotten i Sverige. Som ungdomstränare i ishockey vet jag hur mycket det lokala näringslivets insatser betyder för att barn och ungdomar ska kunna träna och tävla under hyggliga villkor, säger Nicklas Lidström.

För Grolls är stödet till det lokala idrotts- och föreningslivet en självklar del av företagets marknadsaktiviteter.

– Vi ser idrott och fysisk träning som en viktig del i både en människas och ett samhälles utveckling. Idrotten skapar förståelse för lagarbete och fair play och den fysiska träningen bidrar till bättre hälsa och mer ork och engagemang i skolan och senare också i arbetslivet, säger Hans Janzon.

Hans Janzon, vd Grolls. Tel: +46 730 56 55 00. E-post: hans.janzon@grolls.se

Pathric Berge, butikschef Grolls Spånga. Tel: +46 703 86 75 00. E-post: pathric.berge@grolls.se

Grolls är i dag en ledande aktör i Norden inom arbetskläder och personlig skyddsutrustning genom en butikskedja bestående av 45 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland. Grolls äger även varumärkena Björnkläder, Univern och Nytello. Grolls ägs sedan december 2010 av privatkapitalbolaget Litorina, som investerar i och utvecklar mindre och medelstora nordiska företag.