Pressinbjudan: Grolls inviger ny butik i Spånga

På torsdag den 3 oktober inviger Grolls en ny yrkesbutik för arbetskläder och personlig skyddsutrustning i Spånga. Det blir den 30:e Grollsbutiken i Sverige och ett led i satsningen att fortsätta att växa på den nordiska marknaden.

I samband med invigningen inbjuds media till ett pressmöte med vd Hans Janzon som berättar om Grolls verksamhet idag och om tillväxtplanerna för framtiden.

Medverkar under pressmötet gör även ishockeylegenden Nicklas Lidström som tilldelats utmärkelsen ”Mr Björnkläder 2013” för en idrottslig gärning som väl överensstämmer med Björnkläders motto att hålla länge.

Under invigningen överlämnar Nicklas Lidström ett sponsorbidrag från Grolls till Spånga Hockeys ungdomsverksamhet som representeras av ledare och spelare från klubbens lag för pojkar födda 2002.

Inbjudan till pressmöte

Tid: Torsdag den 3 oktober klockan 12.00

Plats: Grolls. Fagerstagatan 26

Medverkande: Hans Janzon, vd Grolls, Pathric Berge, butikschef Grolls Spånga och Nicklas Lidström, Mr Björnkläder 2013

Pathric Berge, butikschef Grolls Spånga. Tel: +46 703 86 75 00. E-post: pathric.berge@grolls.se

Hans Janzon, vd Grolls. Tel: +46 730 56 55 00. E-post: hans.janzon@grolls.se

Grolls är i dag en ledande aktör i Norden inom arbetskläder och personlig skyddsutrustning genom en butikskedja bestående av 45 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland. Grolls äger även varumärkena Björnkläder, Univern och Nytello. Grolls ägs sedan december 2010 av privatkapitalbolaget Litorina, som investerar i och utvecklar mindre och medelstora nordiska företag.