Årets julklapp - ett helt tivoli för dig själv

Bakmaskin, elektroniskt husdjur eller spikmatta? Det är inte alltid som årets julklapp blivit den höjdarupplevelse man hade hoppats på. I år föll valet på elcykeln, men Gröna Lunds förslag till årets julklapp ger garanterat en mycket roligare åktur. I dagarna lanserades ett helt nytt samarbete mellan Gröna Lund och Live It, där du för första gången kan köpa en hel timme på Gröna Lund för dig själv.

Har inte du också någon gång drömt om att få ha ett helt tivoli för dig själv? Nu kan du det. För första gången någonsin har Gröna Lund tillsammans med Live It tagit fram en produkt, där privatpersoner (som har lite extra pengar att sätta sprätt på) kan hyra hela tivolit under en timme helt för sig själv. Självklart är man fri att bjuda med så många (eller så få) vänner och bekanta som man vill. Den enda regeln är att man har en timme på sig att utnyttja allt man vill på tivolit. Sedan öppnar Gröna Lund för vanliga besökare.

– Normalt sett är det här en upplevelse vi bara erbjuder till företag som exempelvis vill ha en trevlig personalaktivitet eller bjuda sina kunder med familjer på en riktigt speciell dag. Men egentligen är ju detta en barndomsdröm för många. Vem skulle inte vilja ha ett helt tivoli för sig själv? Det ska bli spännande att se vem som blir den första att nappa på detta, säger Gröna Lunds försäljningschef Kristoffer Svensson.

Annika Troselius
Informationschef
Gröna Lunds Tivoli
annika.troselius@gronalund.com

För pressbilder besök Gröna Lunds bildbank http://bilder.parksandresorts.com/gronalund

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 31 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. 2016 hade tivolit ca 1300 anställda under säsongen och över 1,5 miljoner besökare, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.

Citat

Normalt sett är det här en upplevelse vi bara erbjuder till företag som exempelvis vill ha en trevlig personalaktivitet eller bjuda sina kunder med familjer på en riktigt speciell dag. Men egentligen är ju detta en barndomsdröm för många. Vem skulle inte vilja ha ett helt tivoli för sig själv? Det ska bli spännande att se vem som blir den första att nappa på detta.
Kristoffer Svensson, försäljningschef på Gröna Lund