Gröna Lund auktionerar ut gitarr för Musikhjälpen - signerad av 25 artister

Gröna Lunds bidrag till årets Musikhjälpen är något riktigt unik. I år tog vi hjälp av 25 fantastiska artister som stod på vår Stora Scen i somras och bad dem signerade vår specialdesignade gitarr. Nu finns alltså en unik Fender Stratocaster att buda hem till förmån för Musikhjälpen, prydd med autografer från 25 av de mest ikoniska namnen inom musikvärlden.

Gröna Lund har en tradition av att engagera sig i Musikhjälpen, där vi tidigare år skapat tävlingar, bössor eller auktioner med en speciell upplevelse. I år beslutade vi oss för att skapa något extraordinärt. Under sommaren 2023 blev Stora Scen på Gröna Lund inte bara en plats för oförglömliga konserter utan också för en unik gest av kärlek och generositet!

Inför nästan varje konsert ställde vi in en gitarr och förstärkare i logerna bakom Stora Scen (och inte vilken gitarr eller förstärkare som helst utan en Fender Stratocaster Original Contour Body och en Marshall Class 5 Valve Amplifier). Sedan signerade artisterna dessa till förmån för Musikhjälpen - ett bevis på den gemenskap och kärlek som genomsyrar musikvärlden!

Gitarren och förstärkaren är nu prydda med en unik samling av autografer från 25 av de mest ikoniska namnen inom musikvärlden. Eller vad sägs om Macklemore, Daniel Adams-Ray, Carola, Smith & Thell, First Aid Kit, Veronica Maggio, Miriam Bryant, Gavin DeGraw, LP, Disturbed, Danny Saucedo, Albin Lee Meldau, Jack Johnson, Jireel, Norlie & KKV, Bolaget, Hooja, Anna Ternheim, Years and Years, Marcus & Martinus, The Tallest Man on Earth, Johnossi, Miss Li, Benjamin Ingrosso och Tjuvjakt.

Nu ligger gitarren och förstärkaren ute som en officiell auktion för Musikhjälpen. Ta del av auktionen eller buda på gitarren här:

Snabbfakta