Gröna Lund och TikTok lanserar världens första "TikTok Experience"

Söndagen den 10 september bjuder TikTok och Gröna Lund in till världens första TikTok-Experience – en maxad heldag på Gröna Lund i TikToks anda med hela 20 liveuppträdanden från några av Sveriges hetaste artister just nu, mingel med TikTok-kreatörer, contenthubbar, obegränsad tillgång till alla åkattraktioner och mycket, mycket mer. Biljetterna släpps idag måndag 19 juni kl. 12.00 och finns att köpa på www.gronalund.com.

Både TikTok och Gröna Lund är experter på underhållning – TikTok via skärmen och Gröna Lund ”IRL”. På TikTok Experience den 10 september kolliderar de i ett oförglömligt underhållningsfyrverkeri under en heldag på Gröna Lund i Stockholm. Där får besökarna möta TikToks vassaste och mest populära kreatörer och en mängd stora artister för hisnande karusellfärder, storslagen musikunderhållning och obegränsat kreativt skapande.

Över 200 TikTok-kreatörer kommer vara på plats bland andra Christian Skogsgårdh (@tiktokchrille), Alan Max (@alanmax), Lisa Anckarman (@lisaanckarman) och Tracy Ghattas (@Dr.Tracy) för att bara nämna några.

TikTok och Gröna Lund älskar musik och under TikTok Experience kommer hela 20 liveframträdanden ske på Stora Scen. Flertalet av artisterna startade sina bländande musikkarriärer på TikTok och har idag miljonpublik. Bland annat bjuds det på pop från bland andra Jubël, SVEA, Oscar Zia, Felicia Takman och Klara Hammarström. Men repertoaren innehåller även hiphop med artister som ADAAM, LOAM, VC Barre och Henric Hedström för att nämna några. Dessutom avslöjas ytterligare artistsläpp senare i sommar.

Besökarna har fri tillgång till tivolits åkattraktioner under hela dagen, dessutom kan de skapa unikt content i olika contenthubbar, sjunga karaoke, ta bilder i photo booths, delta i våra TikTok-challenges och mycket mer.

TikTok Experience blir en ny upplevelse där besökarna får en heldag med musik, åk och TikTok. Det är spännande att Gröna Lund kan göra det här tillsammans med TikTok, vi båda är ju experter på underhållning på våra egna sätt och jag är säker på att det blir magiskt när vi nu gör vårt första TikTok Experience tillsammans, säger Malin Tikkakoski Head of Sales & Event på Gröna Lund och en av upphovsmakarna till TikTok Experience.

Den här dagen kommer bli oförglömlig för både kreatörer, artister och besökare. Nu får de äntligen träffas irl och dela gemensamma intressen, skapa i kreativt överflöd och njuta av fantastisk musik och häftiga åkturer, säger Liv Sandberg General Manager, Global Business Solutions, Nordics & Central Europe.

Följande artister kommer uppträda under TikTok Experience på Gröna Lund:
ADAAM, LOAM, Jubël, Theoz, Oscar Zia, VC Barre, Felicia Takman, Henric Edström, Klara Hammarström, SVEA, B.Baby, Lucas Sunday, Averagekidluke, ALMEA, Björn Holmgren, Alawee, Baby Mala, Simon Superti och Mohelá. Ytterligare en artist kommer även släppas senare under sommaren.

TikTok Experience går av stapeln söndagen den 10 september på Gröna Lund i Stockholm. Biljetterna släpps idag måndag 19 juni kl. 12.00 på Gröna Lunds hemsida. Det finns endast ett begränsat antal biljetter och åldersgränsen för TikTok Experience är 13 år.

För mer information kontakta Annika Troselius, Informationschef på telefon 0708-580050 eller e-mail annika.troselius@gronalund.com. För pressbilder besök Gröna Lunds bildbank http://mediabank.parksandresorts.com.

Snabbfakta

Söndagen den 10 september bjuder TikTok och Gröna Lund in till världens första TikTok-Experience – en maxad heldag på Gröna Lund i TikToks anda med hela 20 liveuppträdanden från några av Sveriges hetaste artsiter just nu, mingel med TikTok-kreatörer, contenthubbar, obegränsad tillgång till alla åkattraktioner och mycket, mycket mer. Biljetterna släpps idag måndag 19 juni kl. 12.00 och finns att köpa på www.gronalund.com.

TikTok Experience blir en ny upplevelse där besökarna får en heldag med musik, åk och TikTok. Det är spännande att Gröna Lund kan göra det här tillsammans med TikTok, vi båda är ju experter på underhållning på våra egna sätt och jag är säker på att det blir magiskt när vi nu gör vårt första TikTok Experience tillsammans.
Den här dagen kommer bli oförglömlig för både kreatörer, artister och besökare. Nu får de äntligen träffas irl och dela gemensamma intressen, skapa i kreativt överflöd och njuta av fantastisk musik och häftiga åkturer.