Grönan auktionerar ut hela tivolit för Musikhjälpen

Idag går startskottet för insamlingseventet Musikhjälpen, där årets insamlade pengar går till ett otroligt viktigt ändamål, att motverka sexhandeln med barn. Därför har Gröna Lund beslutat att för första gången skänka bort hela tivolit under två timmar, så kallade ”Magic Hours”. Den som vinner budgivningen får hela tivolit för sig själv och nu uppmanar Gröna Lund Sveriges alla företag att gräva djupt i sina plånböcker och buda på tivolit, så att Musikhjälpen kan skänka så mycket pengar som möjligt till arbetet med att motverka sexhandeln med barn.

– När man går på Gröna Lund är det för att glömma vardagen för en stund och bara ha roligt tillsammans med nära och kära. Att det finns barn i världen som behöver genomlida sådan otrolig grymhet som trafficking är fruktansvärt, och vi ville bidra med något till auktionen som skulle kunna bringa in så mycket pengar som möjligt. Därför skänker vi bort hela tivolit, något som vi aldrig gjort tidigare. Nu uppmanar vi alla som kan att buda tills det gör ont i budgeten eller plånboken. Pengarna kommer att hjälpa väldigt utsatta barn, det kan inte finnas något viktigare, säger Gröna Lunds ägare Mattias Banker.

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 31 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. 2017 hade tivolit ca 1300 anställda under säsongen och över 1,5 miljoner besökare, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.

Mattias Banker, ägare av Gröna Lund.