Marcus & Martinus återvänder till Grönan

De slog igenom stort med låten ”Elektrisk” 2016 och blev snabbt ett popfenomen i hela Norden. När de förra året avslöjades som vinnare av ”Masked Singer Sverige” överraskade de hela svenska folket och på lördag får vi se dem tävla i den tredje delfinalen av Melodifestivalen med låten ”Air”. Sist de spelade på Stora Scen kom så mycket folk att vi var tvungna att stänga grindarna. Den 14 augusti kl. 20.00 ser vi fram emot att återigen få välkomna de omåttligt populära Marcus & Martinus tillbaka till Stora Scen.

Marcus & Martinus som slog igenom redan vid 10 års ålder när de vann musiktävlingen Melodi Grand Prix Junior i Norge. 2016 blev de Nordens största popfenomen över en natt genom superhiten ”Elektrisk”. Denna norska duo från Trofors har turnerat över hela Europa, har hundramiljontals med streams och miljontals följare på sociala medier. De överraskade hela svenska folket i ”Masked Singer Sverige” när de avslöjades som vinnare förra året och nu på lördag tävlar de i Melodifestivalen med bidraget ”Air”. Den 27 juni 2016 spelade de för ett fullsatt Stora Scen, där det kom så mycket folk att vi var tvungna att stänga grindarna. Den 14 augusti ser vi fram emot att få välkomna det norska popfenomenet Marcus & Martinus tillbaka till Gröna Lunds Stora Scen.

GRÖNAN LIVE 2023
MedGrönan Live-passethar du fri entré till alla konsert- och alla danskvällar. Passet kostar 399 kr och går att köpa i Gröna Lunds webbshop. Följande konserter har hittills bokats till Grönan Live 2023:

Macklemore – 11 maj kl. 20.00 på Stora Scen
Bolaget – 26 maj kl. 20.00 på Stora Scen