VERONICA MAGGIO TILL GRÖNA LUND

Det blir Veronica Maggio som avslutar en fantastisk konsertsommar på Gröna Lund fredag den 23 september klockan 20.00 på Stora Scen. En av Sveriges absolut hetaste artister blir den som ”stänger” Gröna Lunds utomhusscener i år. Ett år som beräknas locka över 200.000 konsertgäster.

Veronica Maggio som med sitt tredje album ”Satan i Gatan” legat på topp- och försäljningslistor ända sedan i april är nu ute på turné och har sålt ut bland annat två kvällar på Cirkus i Stockholm. Så stockholmarna får alltså ännu en chans att se Veronica på scen och då på Gröna Lund.

-      Det känns otroligt bra att avsluta vår konsertsommar med en artist som Veronica Maggio! Att det blev just Veronica är ingen tillfällighet då hon är en fantastisk artist och vi är säkra på att hon kommer att ge Gröna Lundspubliken en kväll de sent glömmer, säger Kenny Mattsson Programchef på Gröna Lund-

Veronicas debutalbum ”Vatten & Bröd” kom 2006, efterföljaren hette ”Och vinnaren är..” och kom 2008. Det tredje albumet ”Satan i Gatan” som kom ut i april detta år har Maggio skrivit och producerat tillsammans med Christian Waltz. Markus Krunegård medverkar också som låtskrivare på skivan. Waltz står för produktionen.

För mer information kontakta Kicki Kollstedt, Marknadschef på Gröna Lund på telefon 08-587 501 31 eller email kicki.kollstedt@gronalund.com.

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks & Resorts Scandinavia AB tillsammans med Kolmården, Vildmarkshotellet, Furuvik, Skara Sommarland, Aquaria Vattenmuseum och ABBA World. Tivolit har 32 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit har ca 1400 anställda under en säsong, har ca 1,2 miljoner besökare per år och omsätter ca 400 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.