+ 44% i bokningsläge inför vintern i Grönklitt och Tänndalen

Report this content

Bokningsstatistiken för logi inför vintern 2012/2013 gällande Grönklittsgruppens skidanläggningar visar en kraftig ökning med +44 % (jämfört med dagsläget avseende vinterperioden föregående år). Telefonerna går varma samtidigt som onlinebokningen fortsätter öka i andel. Vissa högsäsongsveckor börjar redan uppnå en hög beläggning.

Grönklittsgruppens VD, Torbjörn Wallin, berättar att ökningen sannolikt beror på en kombination av faktorer: Kalendereffekten 2012/2013, med helgdagsplaceringen över jul och nyår innebär att det endast kräver enstaka semesterdagar för att få en hel vecka ledigt, en effektiv koncernstrategi som riktar sig mot att skapa tidiga bokningar samt starkt fokus på produktutveckling på anläggningarna med många positiva nyheter för gästerna denna vintersäsong (läs gärna nästa veckas vinter broschyr för ytterligare information). Rekord många nöjda kunder föregående vinter (mer än 98 % andel nöjda kunder), är också en bidragande faktor till den positiva utvecklingen.

Samtidigt som vi upplever en positiv ökning, är det viktigt att påpeka att gästerna på våra anläggningar uppvisar ett ändrat bokningsbeteende genom att boka tidigt på året inför vintersäsongen. Det nya bokningsmönstret i kombination med ett kapacitetstak för logi under högsäsongsveckorna bidrar sannolikt till en dämpande bokningsutveckling framöver.

För mer information kontakta:
Torbjörn Wallin, VD/Koncernchef, 070-649 12 89, torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se
Mari Tara, Försäljnings- och marknadschef, 070-248 02 89, mari.tara@gronklittsgruppen.se

Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag med verksamheter vid Orsa Grönklitt och Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Sagolandet Tomteland, Enåns Camping i Rättvik, Siljansbadets Camping, Grännastrandens Camping i Gränna samt Tänndalens alpina skidområde.