Eric Saade till Orsa Vattenfestival

Förra sommarens publiksuccé Orsa Vattenfestival återkommer i år med ett fullspäckat evenemangs- och underhållningsprogram. Precis som föregående år är platsen Orsa Camping den 22-24 juli 2011.

Helgen kommer att bjuda på uppvisningar och aktiviteter i, på och bredvid vattnet med en härlig blandning av aktiviteter, allt från vattenskidshower och vattenskoteruppvisning till fallskärmshoppuppvisning och roddtävlingar plus massor av nyheter. Förra sommarens publikfavoriter Käglorna Vattenskidshow återkommer även i år med deras hejdundrande show på vattenskidor som är en sommarklassiker i Sverige.

Festivalkvällarna bjuder på underhållning av bland annat årets vinnare i Melodifestivalen Eric Saade samt The Playtones och Sara Varga bland många framträdanden. Ytterligare artister kommer att bokas på under våren.

Söndagen är barnens familjedag med speciellt anpassade aktiviteter och underhållning för familjens minsta medlemmar. Självaste Pettson kommer på besök och har med sig sin följeslagare, Höna. Tillsammans underhåller de med både teater och allsång för alla barnen.

Under samtliga dagar finns även ett tivoli på plats samt en båt- och motorutställning med flera olika häftiga båtar och bilar.

Arrangör av Orsa Vattenfestival är Grönklittsgruppen, Dala Artist och Tord Rosén.

För mer information, kontakta:

Helen Arnesson tfn 073-629 88 5, helen.arnesson@orsagronklitt.se eller

Niklas Nouvel tfn 070-247 18 33, niklas@dalaartist.se

Ett företag, många resmål, tusen upplevelser. Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag med verksamheter vid Orsa Grönklitt och Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Sagolandet Tomteland, Enåns camping i Rättvik, Siljansbadets camping samt Tänndalens alpina skidområde.