Grönklittsgruppen AB (publ) förvärvar Grännastrandens Camping AB i Gränna

-Vi i Grönklittsgruppen är stolta och glada över att få förtroendet att driva Grännastrandens Camping vidare, säger Torbjörn Wallin, VD Grönklittsgruppen AB. Campingens höga status och goda skick passar väl in i Grönklittsgruppens campingkedja när vi sommaren 2012 introducerar koncernens eget campingkoncept för att ytterligare förstärka varumärket och ta steget mot etablering av en nationell campingkedja samt skapa stordriftsfördelar i framförallt administration, marknadsföring och försäljning.

Grännastrandens Camping ägs och drivs sedan 2008 av David Pantzar, som i sin tur tog över campingen ifrån sina föräldrar vilka har drivit campingen sedan 1973. Familjen Pantzar har under två generationer drivit och utvecklat verksamheten med stora framgångar.

- Vi är imponerade av det enorma arbete familjen Pantzar har lagt ner för att bygga upp campingen och vår ambition är att fortsätta driva anläggningen i samma anda som familjen Pantzar har gjort i två generationer, tillsammans med sin duktiga och engagerade personal.

Grännastrandens Camping omfattar plats för 450 husvagnar, 38 välutrustade stugor och topp-moderna servicebyggnader. Campingen är vackert belägen och känd för sin närhet till Visingsö samt polkagristillverkning, kulturminnen och närheten till Vättern och Elmia-mässan. Anläggningen är belägen i direkt anslutning till Gränna badlagun och vid färjeläget (färjor till Visingsö). Gränna är en av Sveriges starkaste turistorter sommartid.

-Vid försäljningen av Grännastrandens Camping var det viktigt att hitta en köpare som delar våra värderingar och när vi fick förfrågan att sälja Grännastrandens Camping till Grönklittsgruppen så kändes det rätt, säger David Pantzar.

Dan Berghäll, Vice VD vid Grönklittsgruppen AB, som har gjort samtliga avtal och utredningar kring förvärvet, konstaterar att tack vare Grännastrandens Camping tar Grönklittsgruppen ett steg vidare mot ett komplett campingkoncept, där Grännastrandens Campings unika kultur och anda ska bevaras och förädlas. Vidare kommer campingens omfattande aktivitetsprogram att utvecklas inför den kommande sommaren med fokus på barnfamiljer.

Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag med verksamheter vid Orsa Grönklitt och Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Sagolandet Tomteland, Enåns camping i Rättvik, Siljansbadets camping samt Tänndalens alpina skidområde.

För mer information kontakta:

Torbjörn Wallin, VD/Koncernchef, 070-649 12 89, torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se

David Pantzar, 070-845 4804.