Positivt bokningsläge inför sommaren 2012

Bokningsstatistiken för logi och camping inför sommaren 2012 totalt för samtliga av Grönklittsgruppens anläggningar visar en ökning med +24 % jämfört med samma period 2011.

Glädjande är att samtliga boendeanläggningar i Tänndalen, Orsa Grönklitt, Orsa Camping, Enåbadets Camping i Rättvik, Siljansbadets Camping i Rättvik samt senaste förvärvet Grännastrandens Camping visar en positiv ökning i bokningssiffrorna avseende sommaren 2012.

Grönklittsgruppens VD, Torbjörn Wallin, berättar att ökningen sannolikt beror på en kombination av bland annat lyckosamma marknadskampanjer, många stora evenemang, till exempel ”Moraeus med mera”, effekten av Orienterings-EM på Grönklitt, ett imponerande program i Dalhalla och ankomsten av våra Kodiakbjörnar till sommaren i Orsa Björnpark. Starka samarbeten med våra huvudpartners och en effektiv införsäljning mellan koncernens anläggningar är sannolikt också faktorer som spelat in tillsammans med nöjda kunder sen förra sommaren.

Samtidigt som vi upplever en ökning och högsommarveckorna börjar bli fullbokade, är det viktigt att påpeka att gästerna på ett par av våra anläggningar har uppvisat ett ändrat bokningsbeteende och bokat på tidigare i säsongen än vanligt, vilket sannolikt innebär en dämpande bokningseffekt framöver.

Mycket av införsäljningsarbetet kvarstår, men vi känner dock en positiv vind ”i ryggen”.

För ytterligare information kontakta:

Torbjörn Wallin,VD/Koncernchef Grönklittsgruppen, tfn 070- 649 12 89