Skidpremiär den 18 november!

På fredag den 18 november öppnar Orsa Grönklitt 2 km belyst längdspår på sparad snö från föregående vinter.

Över 6000 kubik sparad snö kommer att köras ut i spåren under nästa vecka. Snökanonerna står redo i både backar och spår. Snökanonkylan som ser ut att komma under nästa vecka gör att vi kan påbörja arbetet med ytterligare snöläggning.

När natursnön kommer, vilket den brukar göra den här tiden i Grönklitt, så går det snabbt att få till många kilometer längdspår på vägar och leder. Totalt erbjuder Grönklittsanläggningen 70 km längdspår.

Från den 18 november har vår sportshop öppet alla dagar. Hitta den senaste utrustningen till fina försäsongserbjudanden, både längdpaket, alpinpaket, kläder och konfektion.Restaurang Ugglan o Björnen öppnar sin stora lunchbuffé. För den fikasugne finns det även kaffe, bullar och smörgåsar i Rovdjurscentrum.

Spårknapp kan köpas i både Sportshopen och Rovdjurscentrum. Passa även på att köpa säsongs SkiPass alpint till försäsongspris.

Välkommen till årets längdskidpremiär på Grönklittsanläggningen!

Orsa Grönklitt är en Skidanläggning inom Grönklittsgruppen och har 23 nedfarter, 12 liftar, 70 km längdspår varav 3,4 på kanonspår. 2800 bäddar, Limbygården, Orsa Björnpark, konferensmöjligheter, skidshop/skidhyra, aktiviteter, restauranger och ny Toppstuga premiär den 2 december.

För ytterligare information kontakta:

Lars Axelsson,  Anläggningschef Grönklittsanläggningen , Tel nr 070- 333 51 80, lars.axelsson@orsagronklitt.se

Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följande anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen.