Alpin premiär i Grönklitt!

Under helgen 10-12 dec är det dags för stora säsongspremiären i Grönklitt, Tigerkicken, som bjuder på mängder av roliga familjeaktiviteter för både alpina åkare och längdåkare. Det blir bla Tomtespaning, pulkarace, Luciajibb, Barnens Vasalopp, Modevisning, Trolleriskola mm.  Under lördagens lunch i Restaurang Ugglan & Björnen står Team Moreaus för underhållningen och på kvällen är det julshowen Snöglitter som showar på scen.

Den 10-12 december så öppnar vi backarna och vi kan redan nu lova ett väldigt fint skidföre. De senaste veckornas minusgrader har gjort att snökanonerna gått för fullt och nu återstår det att pista ut all snö, sen är backarna redo att ta emot alla skidsugna gäster. Till Julhelgen kommer även Norrbackarna vara igång och till Nyår östbackarna, säger anläggningschefen Lars Axelsson.

I samband med Tigerkicken bjuds det även på isbjörnskalas i Björnparken den 11 december, då firar vi isbjörnen Wilbär som fyller 3 år, med specialkomponerad laxtårta och smarriga paket, hälsar djurparkschefen Pernilla Thalin.

Laxtårta alla isbjörnars favorittårta!

Flygande alpina nyheter inför vintern!
Välrenomerade Snowpark Consulting har fått uppdraget att utveckla våra funparks under vintern. Det kommer att bli två riktigt bra parker med varierande hopp, den "lilla parken" kommer ligga i pisten Bananen och den lite tuffare i Norrbacken. Målsättningen är att ha klar "lilla parken" i Bananen till Julhelgen och under vecka 3 kommer byggandet av den stora funparken i norr att utföras. Snowpark Consulting har designat anläggningar i både Sverige, Europa och Nya Zeeland.

Även barnens favorit nedfart "Blåbärsskogen" har blivit uppfräschad med nymålade blåbärs- och djurfigurer i skogen. Barnen kommer att känna igen sig men här och var dyker det upp lite nya figurer!

Grillplatsen vid barnbacken har fått sig en ansiktslyftning med fler grillar, sittplatser och ett helt nytt grilltält!

Grönklitt och Björnparken står redo för ännu en framgångsrik vinter, med Tigerkicken som en rivstart!

Önskar ni ytterligare information? Kontakta Lars Axelsson, Anläggningschef, 070-333 51 80, lars.axelsson@orsagronklitt.se eller Pernilla Thalin, Djurparkschef, 070-840 49 16, pernilla.thalin@orsagronklitt.se

Orsa Grönklitt är en Skidanläggning inom Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följande anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen