Bästa snöläget någonsin i Grönklitt!

- Det ser ut att bli en riktigt fin säsong för alla snöälskande människor som gillar att åka skidor på både längden och tvären, säger en förväntansfull Pernilla Thalin.  För så här mycket snö så här tidigt har Grönklitt aldrig haft i sina backar och spår under sin 45 åriga historia.

Hösten inleddes varmt men nu har kylan tagit ett ordentligt grepp om Grönklitt, prognosen framåt ser mycket lovande ut och kylan fortsätter med riktigt låga temperaturer.

- Under de två senaste veckorna har vi kunnat göra mycket snö, vilket kommer att behövas i både längdspår och backar, då årets vintersäsong är rekordlång. Påsken avslutar säsongen vecka 16. För närvarande har vi det bästa snöläget någonsin, tack vare gynnsamma förhållanden för snöläggning under så lång tid dygnet runt, säger Pernilla Thalin, tillförordnad anläggningschef.

Längdåkningen har redan haft sin premiär och skidåkarna strömmar till Grönklitt´s fina spårförhållanden. Konstsnöspåret är öppet med 3 km och även vägspåret är draget, 22 km. Premiären för alpin åkning kommer att ske under luciahelgen då årets säsongsöppningshelg "Tigerkicken" går av stapeln. En helg späckad med aktiviteter för hela familjen, längdåkare och alpina åkare.

Önskar ni ytterligare information? Kontakta Pernilla Thalin, Tf Anläggningschef, 070-840 49 16, pernilla.thalin@orsagronklitt.se  eller Torbjörn Wallin, VD/Koncernchef, 0250-462 71 eller 070-649 12 89, torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se

Orsa Grönklitt är en Skidanläggning inom Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följande anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljanbadets Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen