Grönklittsgruppen värvar ny vd

Mark Baljeu, tidigare chef för O-Ringen, tillträder som vd för Grönklittsgruppen den 15 augusti

– Mark Baljeu har den erfarenhet från ledarskap i tillväxtföretag som passar Grönklittsgruppens resultatfokusering och långsiktiga tillväxt som vi har stakat ut, säger Susanne Olofsson, styrelsens ordförande i Grönklittsgruppen.

Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande företag inom besöksnäringen och som framgångsrikt kombinerar verksamheter inom både sommar- och vinterturism. Nu satsar koncernen för fortsatta framgångskoncept.

– Det ska bli spännande och roligt att anta utmaningen att tillsammans med personal, partner och kunder fortsätta utveckla Grönklittsgruppens många anläggningar, som redan har så mycket att erbjuda. Jag är mycket glad över förtroendet att få leda detta arbete, säger Mark Baljeu.

För mer information:

Mark Baljeu, tillträdande vd för Grönklittsgruppen AB (publ).

Mobil: 070-626 86 55. E-post: mark.baljeu@gmail.com

Susanne Olofsson, styrelseordförande i Grönklittsgruppen AB (publ).

Mobil: 076-140 61 01. E-post: susanne.olofsson@mittkapital.eu

Grönklittsgruppen är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följande anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Grännastrandens Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen. www.gronklittsgruppen.se