Jessica Larzon ny anläggningschef Mora Parken

Jessica Larzon är ny anläggningschef för Mora Parken. Efter 20 år med jobb i besöksnäringen i bland annat Sälen är hon tillbaka i Orsa där allting började.

– Jag kommer från Orsa men har jobbat i Sälen de senaste 20 åren med vissa avstickare till Åre och Stockholm. Jag började jobba i receptionen och har sedan jobbat med allt från konferens och marknad till platschef. Nu ser jag fram mot att komma hem igen och ta mig an Mora Parken med dess tradition, historia och otroliga potential, säger Jessica Larzon.

Mora Parken ligger mellan stad, sjö och natur vid Österdalälven och har både camping och stugby. Mora Parken har länge fungerat som en plattform och bas för lokal, nationell och internationell idrott med gångavstånd till 22 idrotter och med vasaloppsspåret alldeles inpå knuten. I oktober invigdes också Dalarnas första interaktiv bowling där musik och ljus förhöjer upplevelsen. Här har också många artister passerat och många funnit varandra kind mot kind på dansgolvet.

Mora Parken är en del av Grönklittsgruppen, Sveriges snabbast växande turismföretag med en rad anläggningar inom camping, skidanläggningar och temaparker. Mari Tara, tillförordnad vd/koncernchef i Grönklittsgruppen, uppskattar Jessica Larzons bredd och långa erfarenhet inom besöksnäringen.

– Jessica har lång och gedigen erfarenhet där hon jobbat i både hotell, restaurang och konferens. Hon har haft högt tempo och stort fokus på service och resultat. Sen är det förstås ett stort plus att hon kommer från området och förhoppningsvis stannar länge med oss, säger Mari Tara, tillförordnad vd/koncernchef i Grönklittsgruppen.

För mer information om Grönklittsgruppen, gå in på www.gronklittsgruppen.se

För mer information, kontakta gärna:

Mari Tara, tillförordnad vd/koncernchef Grönklittsgruppen, tfn 072 699 64 00, mari.tara@gronklittsgruppen.se

Jessica Larzon, anläggningschef Mora Parken, tfn 072 699 62 40, jessica.larzon@morparken.se

Jessica Larzon