Norska Skidsprintlandslaget hårdtränar i Orsa Grönklitt!

Norska sprintlandslaget med några av världens främsta sprinters så som Ola Vigen Hattestad, John Kristian Dahl, Øystein Pettersen, Anders Gløersen har valt att lägga ett läger i Orsa Grönklitts skidterräng from onsdag den 5 januari till söndag 9 januari.

Under dessa dagar genomför vi ett träningsläger där det blir hårdkörning varvat med en del teknikpass. Naturligtvis blir det en hel del träning både på starter och spurtsituationer som är helt avgörande i sprint. Efter den här helgen så går vi in i ett tufft tävlingsschema med tävlingar fyra helger efter varandra, säger landslagstränare Ulf Morten Aune.

Förrutom perfekta förhållanden i de 70 km välpreparerade skidspåren, är avståndet också en av anledningarna till att vi har valt att lägga detta läger i Orsa Grönklitt, som ligger väldigt centralt. De aktiva får ungefär samma avstånd oavsett om man reser från Oslo eller Trondheim som är bostadsorten för flera i teamet, säger Ulf Morten Aune.

Det känns riktigt roligt att det Norska sprintlandslaget med dessa världsstjärnor har valt att komma till oss, vi kan lova dom de allra bästa förutsättningarna för att få ut max av sitt läger, avslutar Lars Axelsson anläggningschef på Orsa Grönklitt.

Anders Gløersen (t v) och Ola Vigen Hattestad    Foto: allrounder.de NordicFocus

Önskar ni ytterligare information? Kontakta Lars Axelsson, Anläggningschef, 070-333 51 80, lars.axelsson@orsagronklitt.se  eller Torbjörn Wallin, VD/Koncernchef, 0250-462 71 eller 070-649 12 89, torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se

Orsa Grönklitt är en Skidanläggning inom Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följande anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen