Nya Ski Lodge Tänndalen satsar på konferenser

När Ski Lodge Tänndalen öppnar den 12 december blir Härjedalsfjällen tillgängliga med fullservice året runt för konferenser och grupper. På vintern är Tänndalen en av de mest snösäkra skidorterna i Europa med mängder av aktiviteter i en orörd vildmark. På sommaren öppnar fjällvandring och mountainbike för stora naturupplevelser.

– Ski Lodge Tänndalen har boende och restauranger som ger konferensen en extra guldkant och vi toppar med alpin skidåkning i världsklass och världens största längdåkningssystem, säger Richard Palmgren, platschef Tänndalen för Grönklittsgruppen.

Ski Lodge Tänndalen har ett bra läge direkt vid pisten, och kan ta emot grupper upp till 150 personer. Konferenslokalen är mycket speciell, en fäbod från fjällen som har byggts upp inne i Ski Lodge med timrade väggar och spåntak. Det ger en mysig känsla från förr samtidigt som lokalen är fullt utrustad med modern teknik för effektiva möten. Med 65 exklusiva lägenheter, relax, restaurang, bar och lounge står Ski Lodge Tänndalen för all service som kan behövas runt mötena.

Skidåkning med proffscoach eller möte med myskoxar

Men bra konferenser består av mer än bara möten. Ski Lodge Tänndalen har både teambuilding och aktiviteter som ger minnen för livet. Här finns alpin åkning i världsklass och världens största längdåkningssystem. Grupper kan slipa på längdåkningen med teveprofilen Anders Blomkvist som egen coach, och större sällskap kan hyra en egen pist för en dag. Skotersafari i lössnö, hundspann, heliskiing eller möten med myskoxar är annat som kan ingå i konferensuppläggen.

Vid sommarkonferenser på Ski Lodge Tänndalen kan upplevelsen kryddas med mountainbike på mer än 30 mil cykelled, vandring på kalfjället med eller utan guide, bergsklättring, ridning eller guidade turer i den orörda fjällnaturen.

Maten är en viktig del av konferensen

Eftersom mat och dryck är en viktig del av konferensen för många har Ski Lodge Tänndalen satsat extra på att skämma bort gästernas smaklökar. Här finns allt från catering på högfjället till matlagningskurser/teambuilding i restaurangköket eller proffsiga provningar av cognac, choklad eller vin.

– När det gäller aktiviteter så anpassar vi oss efter gruppernas behov, men vi kommer gärna med förslag på innehåll. Det som skiljer oss från andra konferensanläggningar är förstås vårt unika läge i högalpin miljö, det är lika häftigt både på vintern och sommaren, säger Richard Palmgren.

Skilodge Tänndalen AB ägs av Hamrafjällets Lift AB (19 %), Mittkapital i Jämtland och Västernorrland AB (19 %), Rosebo Invest AB (19 %), Nils Skoglund Invest AB (19 %), Funäsdalens Bygg o Fastighet AB (10 %), Rutfjället AB (8 %) och Håkan Johansson (6 %).

Mer information finns på www.tanndalen.com

För att ladda ner högupplösta pressbilder och rörlig film, gå in på:

Är du intresserad av en pressresa till Ski Lodge Tänndalen? Kontakta gärna Elin Undén West,

elin.unden@varprbyra.se, 070 350 26 25.

För mer information kontakta:

Richard Palmgren, platschef Tänndalen, tfn 070-333 94 32, richard.palmgren@gronklittsgruppen.se

Torbjörn Wallin, vd Grönklittsgruppen,  tfn 070 649 12 89, torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se

Tänndalen är en del av Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag. Grönklittsgruppen omfattar följande anläggningar inom camping, temaparker och skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Grännastrandens  camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen.