Smygpremiär med fjälltema på Hamra Wärdshus

I morgon är det alpin premiär i Tänndalen och samtidigt smygöppnar en del av Hamra Wärdshus i nya Ski Lodge Tänndalen. Under tiden görs de sista finslipningarna inför den stora öppningen av hela den nya restaurangen den 12 december. Med 350 sittplatser, lodgebar och stor solveranda satsar Hamra Wärdshus på att bli fjällens häftigaste vardagsrum, öppet året runt.

Hamra Wärdshus öppnar en del av restaurangen redan i samband med den alpina premiären för att kunna servera luncher och fika till hungriga skidåkare under helgerna. Hamra Wärdshus drivs av krögarparet Erik Hedberg och Elida Burman. De har tidigare drivit välrenommerade krogar i Hudiksvall och vill nu ta matupplevelserna på Ski Lodge Tänndalen till en ny nivå.

– Vi satsar på smaker från Härjedalsfjällen. I baren kommer vi att ha hjortronmojitos och köket kommer att servera rätter med ren, regnbåge och mandelpotatis. Hela miljön är också präglad av Härjedalen, med inredningsdetaljer som renskinn och renhorn, säger Erik Hedberg.

Natt-after-ski

En spännande nyhet för säsongen är att Hamra Wärdshus kommer att ha natt-after-ski, öppet
klockan 23-01 i samband med att backen har kvällsöppet. För den mer kvällströtte finns också en vanlig after ski varje dag under vintersäsongen.

På Hamra Wärdshus serveras frukost, lunch och à la carte-middag både för boende på Ski Lodge och för andra gäster. Här finns ett skönt barhäng och nattklubb och för barnfamiljer blir det temabufféer och barnmenyer både i restaurang och bar.

Hamra Wärdshus är hjärtat i Ski Lodge Tänndalen, en av årets stora satsningar i svenska fjällen. Ski lodgen ligger i en av Europas mest snösäkra skidorter, direkt vid pisten och med längdspår ända till entrén.

Öppettider

Den 1 november smygöppnar en avdelning av Hamra Wärdshus dagtid på helger.
Den 12 december öppnar nya Hamra Wärdshus samtidigt som Ski Lodge Tänndalen invigs.

Skilodge Tänndalen AB ägs av Hamrafjällets Lift AB (19 %), Mittkapital i Jämtland och Västernorrland AB (19 %), Rosebo Invest AB (19 %), Nils Skoglund Invest AB (19 %), Funäsdalens Bygg o Fastighet AB (10 %), Rutfjället AB (8 %) och Håkan Johansson (6 %).

Mer information finns på www.tanndalen.com och www.hamrawardshus.se

För att ladda ner högupplösta pressbilder och rörlig film, gå in på:

Är du intresserad av en pressresa till Ski Lodge Tänndalen? Kontakta gärna Elin Undén West,

elin.unden@varprbyra.se, 0733502625

För mer information kontakta:

Erik Hedberg, krögare Hamra Wärdshus, 070 866 84 13

Richard Palmgren, platschef Tänndalen, tfn 070-333 94 32, richard.palmgren@gronklittsgruppen.se

Torbjörn Wallin, vd Grönklittsgruppen, tfn 070 649 12 89, torbjorn.wallin@gronklittsgruppen.se

Tänndalen är en del av Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag. Grönklittsgruppen omfattar följande anläggningar inom camping, temaparker och skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Grännastrandens camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen.