Pressmeddelande Grönköpings Veckoblad Nr 10 2010

Skandalböckerna duggar tätt i Grönköping! Knappt har svallvågorna efter boken om borgmästare Sjökvist lagt sig, förrän den välvillige patriarken Jultomten demaskeras i boken ”Med skägget i brevlådan”. Glöggflickor och andra förfriskningar avslöjas!

Analysen av den socialdemokratiska valrörelsen i Grönköping visar, att politikerna inte har gjort något fel, politiken är bra, och budskapet har gått fram. Felet är att väljarna har blivit alltför borgerliga med villa, bil och utlandsresor, och därför måste S-politiken nu inriktas på att återskapa utsugna arbetarmassor.

Till skillnad från andra S-politiker säger hr stadsrådet Joel Eriksson (S) ja, när han tillfrågas, om han vill efterträda Mona Sahlin. Han har såväl en höger- som en vänstersida och har dessutom ett kraftigt mittparti, påpekar han.

Grönköpings Sparbank är mycket nöjd med sina revisorer, som i sitt arbete tillämpar Einsteins relativitetsteori: två plus två är inte alltid fyra, utan kan bli litet av varje, beroende på redovisningens övergripande syften.

Erik Läspe & Haltes staty på Stora Torget har kanske utsatts för ett fruktansvärt nidingsdåd: förre förrädaren Peterzohn kan ha smugglat in en papperslapp i statyn med budskapet Heja Hjo! Måste statyn rivas? undrar oroliga stadsbor.

Den tjänstgörande jultomten på Varuhuset greps av polisen, som hade hört honom säga ”smällkaramell”. Men han kommer att släppas i god tid till julafton:

-Det viktigaste är att vi inom poliskåren visar att vi är vakna och inte accepterar några terroristtendenser i vår fina stad. Dessutom har jag önskat mig en ny batong i julklapp, säger hr polis Paulus Bergström.

Hur ska man undervisa i geografi, undrar grundrektor Hagwald och kommer fram till att det är bra, om eleverna känner till namnen på kontinenterna, så att de har några sökord att googla på i mobiltelefonen.

NOTISER

Ordbok definierar ”barskra­pad” som en person som varit så ofta på populära utskänk­ningsställen att han/hon fått skavsår.

FIRMA HP ASSISTANS

har under flera år debiterat kommunen för tjänster som aldrig utförts. Ställd mot väggen försvarar sig företagets ägare, hr f.f. Hildor Peterzohn med att den uppgivna vårdta­garen, fru Helfrida Peterzohn (f.ö. mor till hr Hildor P.), visserligen är avliden, men om hon vore i livet skulle hon helt visst – med tanke å den höga ålder hon då skulle befinna sig i – ha varit i behov av de omvårdnadstjänster som fakturerats.

INREDNINGSBUTIKEN

Vintage Store, tidigare Second Hand Shop (f.d. Begagnade Boden) har från den första i innevarande månad antagit namnet Shabby Chic Bouti­que.

TILL MINNE

av H.M. Hjältekonung Karl XII:s dödsdag företog Grönköpingsdemokraterna en kransnedläggning vid den å St. Torget belägna statyn över sta­dens grundare, H.M. Konung Erik Läspe & Halte. Detta skedde, eftersom någon staty över Karl XII inte finns här i staden, vilket man därefter, vid ett påföljande lördag avhållet torgmöte, protesterade mot, liksom även mot invandringen samt för kungahuset.

RYKTET

att slutförvaringen av Cen­terpartiet kommer att ske i Brylunda lada dementeras kraftfullt av hr riksdagsman Jonas Krökén i Kröken.

EN KORTKAPNING

ägde nyligen rum här i staden, i det fru änkefru Louise Pilzén demonstrativt kapade itu samtl. sina kreditkort, för undvikande av ännu fler oplanerade impulsköp under julhandeln.