Alvestaglass lanserar Holly&Dan´s – en ny frozen yoghurt i 900 butiker – Grönvall Communication bakom idé och koncept

Report this content

Nu lanserar Alvestaglass sin nya ekologiska yoghurtglass, Holly&Dan´s. Lanseringen sker i 900 butiker och bakom konceptutveckling, idé och grafisk produktion står Grönvall Communication från Göteborg.

Holly&Dan´s är en helt ny produkt från storsatsande Alvestaglass som nu tar upp kampen med de riktigt stora branschaktörerna. Den nya produkten kommer ur ett möte ”mellan den kaliforniska surftjejen Holly och glassmästare Dan Isaksson från Alvestaglass”. Kort sagt; småländskt glasshantverk möter Kalifornien…

– Bakgrunden är ett familjerecept på frozen yoghurt som dyker upp i Kalifornien. Lite släktforskning och Holly hamnar i Småland där hon möter glassmästare Dan och ljuv frozen yoghurt-musik uppstår, säger Anders Grönvall, vd för Grönvall.

Uppdraget inkluderar strategi, idé, story telling, förpackningsdesign och grafisk produktion.
– Sammantaget ett mycket spännande uppdrag där en framgångsrik mindre branschaktör utmanar de riktigt stora med en unik produkt. Här pratar vi verkligen glass- och frozen yoghurt-hantverk, de bästa ekologiska produkterna och en riktigt bra slutprodukt, säger Anders Grönvall.

Holly&Dan´s kommer att finnas i 900 livsmedelsbutiker i Sverige och lanseras i fem olika smaker. Holly&Dan´s Frozen Yoghurt tillverkas med riktig frukt, riktig mjölk och levande yoghurtkultur. Den smakar yoghurt på riktigt och har en mycket lägre fetthalt än vanlig glass. Alla råvaror är ekologiska.
– Grönvall har även varit engagerad i produktframtagningen. Deras kombination av klok strategi och grafisk produktion har varit mycket positivt för oss, säger Richard Hertvig, vd på Alvestaglass.

Arbetsgrupp, Grönvall:
Frederic Linderoth, strategisk creative director
Anders Grönvall, konceptutveckling och strategi
Simon Saunders, grafisk designer

För ytterligare information kontakta:
Anders Grönvall, vd Grönvall Communication, tfn 070-890 09 05
Richard Hertvig, vd Alvestaglass, tfn 0708-86 94 44

Grönvall Communication är en verksamhet som drivs av Anders Grönvall, som tidigare bland annat arbetat på byråerna Valentin & Byhr, Fenix Reklambyrå och SCP Grey. Grönvall jobbar uteslutande med handplockade kreatörer, mediestrateger, varumärkes- och PR-experter, fotografer, web-strateger och produktionsbolag inom film och radio. Inför varje uppdrag skräddarsyr man ett team. Grönvall har bland annat belönats av Advertising Effectiveness Awards (AEA), och Dagens Industri, 100-wattaren för effektiv kommunikation.

Taggar: