Grupp F12 säljer andel i Fjällpuben

Restaurang Fjällpuben i Åre skapades gemensamt av kockarna och krögarna Markus Aujalay och Melker Andersson. Efter fem framgångsrika år tillsammans säljer Melker Andersson sin andel i verksamheten.

Fjällpuben i Åre etablerades för fem år sedan av Melker Andersson och Markus Aujalay. De har genom sina bolag F12 Gruppen AB och Aujalay Stockholm AB ägt 50 procent vardera av restaurangen. Nu väljer Melker Andersson att sälja sin andel till Markus Aujalay som blir ensam ägare av Fjällpuben.

Försäljningen av Fjällpuben sker som ett led i Grupp F12s expansion och vidareutveckling av sina egna restauranger. Gruppen har nyligen startat en ny snabbmatskedja med Vigårda samt etablerat sig i Malmö genom Köttbaren som öppnar i höst. Grupp F12 planerar dessutom att öppna fler restauranger utanför Stockholm.

Överlåtelsen av Fjällpuben sker den 10 september 2013 och kommer inte att innebära några större förändringar för personalen eller den löpande verksamheten.

För mer information kontakta:
Melker Andersson, Grupp F12
Mail: melker@fredsgatan12.com

Mikaela Ejheden, koordinator Grupp F12
Mail: mikaela.ejheden@gruppf12.com

Om Grupp F12:
Grupp F12 är en restaurangkoncern som ägs av Melker Andersson och Danyel Couet. Verksamheten startade 1994 då Fredsgatan 12 öppnade vilket var den första restaurangen i gruppen. Idag driver koncernen bland annat Vigårda, Grill, Trattorian, Smak, Brasserie Le Rouge, Orangeriet, Köttbaren och Miss Voon samt även F12 Terrassen och Grupp F12 Event & Catering.

www.gruppF12.com